نتیجه تفرقه اسلامی در بحران غزه؛ بیش از ۵۱ هزار کشته و ۲ میلیون آواره شدند

امام جمعه سپاهان‌شهر گفت: در طول ۳۴۰ روز جنگ غزه، بیش از ۵۱ هزار نفر شهید و ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند، این مسئله نتیجه تفرقه بین مسلمانان و ناتوانی در مقابله متحد با دشمن مشترک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز _جمعه بیست‌وسوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه سپاهان‌شهر اصفهان با بیان اینکه امام زمان (عج) محور عالم و منبع رزق همه موجودات است، اظهار کرد: طبق دعاهای اسلامی، زمین و آسمان به وجود حضرت ولی‌عصر (عج) ثابت هستند، حتی اگر ایشان در پرده غیبت باشند، تأثیرات و علم او همچنان به بشر می‌رسد؛ این علم و آگاهی شامل مشاهده اعمال و رفتار انسان‌ها نیز می‌شود.

وی افزود: امامت یک منصب الهی است که خداوند آن را تعیین می‌کند و امام باید معصوم باشد؛ این عصمت از آن جهت است که امام، جانشین پیامبر و الگویی برای بشریت است؛ امام باید علم غیب داشته باشد تا بتواند همچون پیامبر به امور هدایت انسان‌ها بپردازد.

امام جمعه سپاهان‌شهر با اشاره به مناسک مهدوی و وظایف منتظران تصریح کرد: اعمالی همچون خواندن دعای ندبه، دعای عهد، و نماز امام زمان (عج) از جمله مناسک مهدوی است که باید به‌طور منظم انجام شود؛ دعا برای سلامتی امام زمان (عج) و خواندن زیارت آل یاسین نیز توصیه می‌شود.

ملکیان با بیان اینکه انتظار ظهور امام زمان (عج) باید با انجام اعمال دینی و اجتماعی همراه باشد، ادامه داد: منتظران باید وظایف خود را به درستی انجام داده و آماده ظهور امام باشند، همچنین انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از حرکت‌های زمینه‌ساز ظهور معرفی شده است؛ در روایات آمده است که قبل از ظهور امام زمان (ع)، حکومتی در خراسان شکل خواهد گرفت که زمینه‌ساز ظهور امام خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت، نایبان امام زمان (عج) باید وظایف الهی و دینی خود را به‌خوبی انجام دهند و مردم نیز از آنان پیروی کنند، عنوان کرد: تأکید اصلی در این بخش بر وحدت مسلمانان است که مورد توجه ویژه امامان انقلاب نیز بوده است، به آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران اشاره می‌شود که در آن به ضرورت چنگ زدن به ریسمان الهی و وحدت در جامعه اسلامی تأکید شده است.

امام جمعه سپاهان‌شهر با اشاره به تأثیر تفرقه و دشمنی‌های خارجی گفت: دشمنان اسلام همواره تلاش کرده‌اند تا با تفرقه‌اندازی، امت اسلامی را ضعیف کنند، از جمله این دشمنان، کشورهای استعمارگر همچون انگلیس بوده‌اند که در اختلافات ملت‌های اسلامی نقش داشته‌اند.

ملکیان با تاکید بر وحدت و همدلی در اسلام تاکید کرد: هرجا وحدت و همدلی باشد، خداوند نیز حضور دارد و اختلافات از بین می‌رود؛ وحدت یکی از اصول اساسی در حفظ قدرت و عزت امت اسلامی است.

وی بیان کرد: بعد از نماز و ذکر خدا، دشمنان، به‌ویژه استعمارگران تلاش می‌کنند تا بین مسلمانان اختلاف بیندازند، ذکر خداوند و یادآوری اصول دینی یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با این دشمنی‌ها است.

امام جمعه سپاهان‌شهر خاطرنشان کرد: کشورهای استعمارگر همچون انگلیس با ایجاد مرزهای مصنوعی بین ملت‌های اسلامی و دامن زدن به تعصبات قومی و مذهبی، تلاش کردند تا وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند؛ هدف آن‌ها جلوگیری از وحدت مسلمانان بوده است، از جمله اقدامات آن‌ها می‌توان به تحریک اختلافات بین قومیت‌ها همچون بلوچ‌ها و ترکمن‌ها، و همچنین ایجاد شکاف‌های مذهبی اشاره کرد.

ملکیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: در طول ۳۴۰ روز جنگ غزه، بیش از ۵۱ هزار نفر شهید و ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند، این مسئله نتیجه تفرقه بین مسلمانان و ناتوانی در مقابله متحد با دشمن مشترک است.

وی با اشاره به بی‌توجهی کشورهای اسلامی به غزه افزود: با وجود این جنایات، بعضی کشورهای اسلامی به جای مقابله با اسرائیل، مشغول اختلافات داخلی هستند و عملاً به دشمن کمک می‌کنند.

امام جمعه سپاهان‌شهر بیان کرد: کشورهای غربی و متحدانشان از ابزار تحریم و فشارهای اقتصادی برای تضعیف کشورهای اسلامی استفاده می‌کنند؛ این کشورها با ادعای دفاع از حقوق بشر، در واقع به دنبال تحریف این مفاهیم و استفاده از آن‌ها به نفع خود هستند.

ملکیان تاکید کرد: امت اسلامی باید برای مقابله با دشمنان مشترک، وحدت و همدلی داشته باشد، این وحدت تنها راه مقابله با تفرقه و تسلط استعمارگران است.

وی با دعوت به همبستگی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) همواره بر وحدت و همبستگی بین مسلمانان تأکید کرده‌اند؛ تنها با این وحدت است که می‌توان در برابر دشمنان ایستادگی کرد و از عزت و کرامت اسلامی محافظت کرد.

کد خبر 789320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.