مترو شیراز یک هفته رایگان می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در ۷روز آغازین مهر شهروندان می‌توانند به ‌صورت رایگان از مترو استفاده کنند و با توجه به افزایش تقاضا، به‌منظور کاهش سرفاصله در بخش مترو و اتوبوس‌رانی برنامه‌ریزی انجام ‌شده است تا شهروندان و دانش آموزان بتوانند به‌موقع در محل کار، مدارس و دانشگاه حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هادی شه‌دوست شیرازی در تشریح فعالیت‌های مهم معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، در جهت مدیریت و کنترل ترافیک، روان‌سازی و تسهیل عبور و مرور در شبکه معابر در روزهای آغازین سال تحصیلی اظهار کرد: طرح‌های ایمن‌سازی در حاشیه مدارس و معابر مجاور آن، نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک خصوصاً نقاط گلوگاهی با هماهنگی مرکز کنترل ترافیک و همکاری با پلیس راهور در راستای توزیع مناسب نیروی پلیس جهت استقرار در محل گره‌های ترافیکی، تسهیلات حمل‌ونقل عمومی با افزایش عرضه و کاهش سرفاصله در بخش مترو و اتوبوسرانی و راه‌اندازی سامانه سفیر مهر ویژه سرویس مدارس در شیراز، برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان و اقدامات فرهنگی و آموزشی در آغاز سال تحصیلی جدید توسط این مجموعه ارائه می‌شود.

وی همچنین به ساماندهی ناوگان سرویس مدارس کلان شهر شیراز اشاره کرد و افزود: برای اولین بار پس از گذشت چند سال مسئولیت سرویس مدارس به شهرداری شیراز تفویض و تاکنون آئین‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی سرویس مدارس به شرکت‌های حمل و نقل مسافر شهری ابلاغ و ساماندهی لازم انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: ثبت نام امور مرتبط به سرویس مدارس در سامانه سفیر مهر توسط اولیا دانش‌آموزان صورت گرفته و علاوه بر رتبه‌بندی و تأیید صلاحیت کلیه شرکت‌های حمل و نقل، تأیید صلاحیت رانندگان سرویس مدارس توسط شهرداری شیراز انجام شده و کلیه فعالیت‌ها در این حوزه با مجوز سازمان مدیریت حمل‌ونقل مسافر امکان‌پذیر است.

شهدوست با اشاره به آموزش رانندگان سرویس مدارس، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای فعالیت سامانه ویژه سرویس مدارس سفیر مهر در سال تحصیلی جدید، آموزش تخصصی رانندگان سرویس مدارس در مرکز آموزش سازمان حمل‌ونقل مسافر، برحسب معیارها و استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده و در دستور کار بوده و کلیه موارد مرتبط به سرویس مدارس از جمله آموزش قوانین، اخلاق حرفه‌ای، روان‌شناسی کودک به رانندگان سرویس مدارس آموزش داده می‌شود.

مترو شیراز یک هفته رایگان می‌شود

تسهیلات حمل‌ونقل عمومی با آغاز سال تحصیلی

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه در هفت روز آغازین مهر شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از مترو استفاده نمایند، با توجه به افزایش تقاضا، به‌منظور کاهش سرفاصله (مدت‌زمان انتظار) در بخش مترو و اتوبوس‌رانی برنامه‌ریزی انجام‌شده است تا شهروندان و دانش‌آموزان بتوانند به‌موقع در محل کار، مدارس و یا دانشگاه حاضر شوند.

معاون شهرداری شیراز ادامه داد: با توجه به استقرار نیروهای دستگاه‌های امدادی و پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک، آمادگی دستگاه‌های امدادی جهت مدیریت بهتر حوادث و سوانح ترافیکی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک و اعمال مقررات به‌منظور جلوگیری از تراکم ترافیک و عدم توقف دوبل در حاشیه مدارس باهدف روان‌سازی ترافیک مهر انجام‌شده است.

شهدوست شیرازی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در راستای تسهیل عبور و مرور، ایمن‌سازی مدارس حاشیه معابر اصلی را در اولویت کاری خود قرار داده است که اجرای خط‌کشی محوری معابر، خط‌کشی گذرگاه‌های عابر پیاده، نصب تابلو و علائم، تجهیزات ترافیکی و شابلون‌های کف نویسی که با توجه به نقش عملکردی و سرعت مجاز معابر طراحی شده است از جمله اقدامات بوده که از ۱۵ شهریور آغاز شد.

وی همچنین مرکز مدیریت کنترل ترافیک را ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر در حالت آماده‌باش کامل اعلام کرد و افزود: به‌منظور نظارت ترافیک خصوصاً در نقاط گلوگاهی و رفع گره‌های ترافیکی این مرکز در تمام شبانه‌روز در آمادگی کامل بوده و همچنین عملیات تعمیر و نگه‌داری تقاطع‌های سطح شهر، سامانه‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

به‌منظور دستیابی به اهداف مطلوب‌تر نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای کمپین فرهنگی و تبلیغاتی معاونت حمل و نقل و ترافیک با عنوان ۶۴ فقط یک عدد نیست، باهدف اعلام افزایش ۶۴ درصدی طول صف ترافیک در نقاط پرتردد شهر به دلیل پارک‌های دوبل و نامناسب برخی خودروها خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری نیز باهدف مدیریت تقاضای سفر، به معضل پارک دوبل به عنوان یکی از مصادیق نقض حقوق شهروندی و تخلفات شهری که بیشترین تأثیر را در ایجاد گره‌های ترافیکی در سطح شهر دارد، پرداخته و برای رفع این معضل با زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و البته همراهی شهروندان برنامه‌ریزی‌های ویژه انجام شده است.

شهدوست شیرازی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عامل انسانی بیشترین سهم را در کنترل عبور و مرور و آرام‌سازی فضای شهری دارد، در این کمپین تلاش شده است راهکارهای مدیریت تقاضای سفر از طریق فرهنگ‌سازی و آموزش رفتارهای ترافیکی به شهروندان با زبانی متفاوت در شیراز اکران شود که مرحله دوم این کمپین به پارک‌های نامناسب و دوبل در اطراف مکان‌های آموزشی ازجمله مدارس و دانشگاه‌ها اختصاص داده‌شده است.

وی با اعلام اینکه درصد بالایی از ترافیکی که روزانه مشاهده می‌کنیم حاصل رفتارهای نامناسب ترافیکی است، اضافه کرد: در کمپین فرهنگی و تبلیغاتی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تلاش می‌شود تا با یادآوری نکات ترافیکی و فرهنگی و عدم استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و شخصی، یک رانندگی اصولی را همراه با رعایت حقوق و احترام به یکدیگر برای مردم شیراز ارائه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان تاکید کرد: این کمپین نیز در مراحل مختلف تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است و با آموزش‌های ویژه در مدارس و پارک‌های ترافیکی با آغاز سال تحصیلی جدید، مسابقات شهروندی و عکاسی، نمایش‌ها و آموزش‌های خیابانی و تبلیغات محیطی همراه خواهد بود.

کد خبر 789298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    1 2
    قدیما میگفتن، از فقیر چه یه لقمه بگیری یا یه لقمه بهش بدی. فرقی به حال فقیر نمیکنه.بیایید رایگان نکنید، با درآمد یک روز یا هفت روز پولش رو صرف یه امر خیر کنید
    • ایران IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
      3 1
      اگر فکر کنی همین هم یه جور کار خیره
  • علی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    8 2
    زحمت بکشن به موقع اتوبوس ها حرکت کنند، رایگان نخواستیم
  • ایران IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    1 1
    بسیار عالی
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    2 1
    یک سوال؛؛چرا مافیای ساخت وساز دست ازسر عادل آباد؛ کوچه های تنگ و باریک رویسازی و منطق و مطهری برنمی دارد؟؟چه قدرتی دارند؟
  • یه دوست IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    3 0
    سلام. متاسفانه تمامی خطوط شهرک سعدی از موقع حرکت از اخرین ایستگاه به صورت خیلی لاکپشتی حرکت میکنن که هم باعث ترافیک خیلی زیادی میشه و هم مسافران در ایستگاههای بعدعاجز میشن تو سرما یا گرما.و متاسفانه بخاطر اینکه سرساعت به پایانه شاهچراغ برسن ایستگاههای اخر رو خیلی سریع و خطرناک رانندگی میکنن. لطفا پیگیری کنید
  • طوفان IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    درود و خسته نباشید خدمت جناب شهدست تشکر میکنم اول بخاطز هرچه بهتر شدن خطوط شهری
  • طوفان IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    سوالی داشتم خدمت شما چرا حالا خط 93اکثر مواقع از سجایه سیمان نمیاد اول که دیر به دیر میان. تا میگی میگن ماشین جلوی خراب بوده. مثلا باید هشت و ربع از سجادیه سرویس اخر بزنه بیرون ولی اکثر شبها نمیان چون میگن مسافر نیست میرن پارکینگ. بازرس باید تا سرویس اخر اونجا باشه برگه تعرف رو امضا بکنه من خودم جناب شهدوست چندین سال اتوبوس خط شهری داشتم میدونم تایم رفت و برگشت تایم ایستادن در پایان سفر چقدر هست خیلیا هزینه ندارن برن با تاکس بعضا خانم هستن. به انتضار اتوبوس میشینن چون میدونن این ساعت میاد از سر کار اومدن. چندین بار به سازمان پیام دادم. ولی توجهی نشد. خودم شاید سالی دو با سوار بشم وسیله دارم. ولی چند بار اومدم تایم اخر برم پایین ماشین نیومده. راننده با بازرس از قبل هماهنگ میکنه بازرس زودتر میره برگه تعرف راننده رو جلو جلو امضاه میکنه. از زمان حرکت ایستگاه اخر که سجادیه باشه. فکر نکنم بیشتر از ده دقیقه باشه تا سر سجادیه. اتوبوس 40تا 45 دقیقه باید مقصد اخر باشه. لطفا به این موضوع رسیدگی کنید. مممنونم
  • شهروند IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    شما نظارت به رفت وآمد اتوبوس هاتون سروقت کنید رایگان پیش کش!!شروع حرکت بعضی از خطوط مثلاً خط ۱۰۹ ازنمازی راننده طوری حرکت می‌کنه که حتماً ۲یا ۳تا چراغ قرمز بشه تا از نمازی بطرف زند وبیست متری برره!!!!
  • نازی IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام لطفاً اگر میشه ساعت کاری خط ۲ مترو هم مثل ساعت کاری خط ۱ بشود واقعا خیلی نیاز به این خط هست اما متاسفانه ساعت کار کردش اصلا کاربردی نیست و فقط ۹ تا ۱۲ ظهر کار می‌کنه 🥺
  • دیبا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    کسی می‌دونه مترو میدان آزادی افتتاح شده؟چهاراه زندان؟