پوتین: روابط ایران و روسیه راهبردی است؛ نوید توسعه مناسبات با پشتوانه رهبران

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، روز پنجشنبه در فضایی صمیمی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت در نشست مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین با اشاره به روابط رو به رشد ایران و روسیه در همه عرصه‌ها گفت: اراده راسخ تهران و مسکو بر تعمیق و گسترش همکاری در همه عرصه‌ها استوار شده است.

رئیس‌جمهور روسیه به روند رو به رشد مبادلات در زمینه اقتصادی، علم و فناوری، نفت و انرژی، حمل‌ونقل و همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ۲ کشور در قالب دوجانبه و سازوکارهایی همچون بریکس، شانگهای و اتحادیه اوراسیا نیز همکاری گسترده‌ای دارند.

در این دیدار که «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه نیز حضور داشت، پوتین گفت قصد دارد طی نشست بریکس در کازان، دیداری جداگانه با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار کند.

کد خبر 789209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.