اجرای سند تحول قوه قضاییه به تسهیل در امور مردم ختم شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اجرای کامل و جامع سند تحول قضائی باید منجر به تسهیل کار مردم در قوه قضاییه، ارتقای شفافیت و تسریع در تحقق اهداف و راهبردهای کلان نظام اسلامی در انتظام بخشی به امور شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی در جلسه شورای قضائی استان یزد اظهار کرد: هدف از نشست‌های مشترک پیرامون سند تحول، پیشبرد امور به‌صورت اجرایی و عملیاتی است و تصمیمات و مصوبات این نشست‌ها باید منتج به نتیجه گردد.

وی افزود: گزارش از اقدامات صورت گرفته باید همراه با نتایج حاصله و ارائه راهکار برای رفع نواقص احتمالی باشد تا بتوان با بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف برای بهبود وضعیت موجود و سامان دهی اوضاع تصمیمات جدید اتخاذ کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تقسیم وظایف و دسته بندی راهبردها و راهکارها در سند تحول و تعالی قوه قضائیه بر اساس نقش و جایگاه هر دستگاه، گفت: بخش‌هایی از سند، استانی است و اجرای آن چنانچه نیازمند اصلاح قوانین و مقررات باشد (نظیر قضا زدایی) در سطح کلان کشوری پیگیری خواهد شد اما بخش‌هایی که به استان‌ها مرتبط است چه به عنوان دستگاه اصلی، چه به عنوان معین باید با دقت و اهتمام پیگیری و تا حصول نتایج ملموس در امور مردم و تسهیل و تسریع روندها، ادامه پیدا کند.

به گزارش ایمنا، در این نشست اعضای شورای قضائی استان یزد، تحت عنوان کارگروه‌های هفت‌گانه اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته پرداختند.

کد خبر 789064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.