کمیسیون ماده ۵ مانع از اتصال گذر آقانورالله نجفی به خیابان حافظ شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: با پیگیری‌های طولانی‌مدت، تنها بخشی از پروژه گذر آقانورالله نجفی احداث شده است و کمیسیون ماده ۵ مانع از اتصال گذر به خیابان حافظ شد، البته تلاش‌هایی در حال انجام است تا حداقل دسترسی پیاده از خیابان حافظ به گذر فراهم شود.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گذر آقانورالله نجفی اظهار کرد: آزادسازی پلاک‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان به‌دلیل سنگین بودن وزن کار، مدت‌ها طول کشید و در نهایت انجام شد، همچنین طرحی برای اتصال این گذر به خیابان حافظ آماده شده بود، اما به‌دلیل شکایت سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان و مطرح شدن آن در کمیسیون معماری شهرسازی کل کشور، این طرح متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان از پیشرفت نکردن آزادسازی و اتصال این گذر به خیابان حافظ ابراز نارضایتی کردند، افزود: در حال حاضر، با پیگیری‌های طولانی‌مدت، تنها بخشی از پروژه احداث شده است و کمیسیون ماده ۵ مانع از اتصال گذر به خیابان حافظ شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد:، در حال حاضر تلاش‌هایی در حال انجام است تا حداقل دسترسی پیاده از خیابان حافظ به گذر آقانورالله نجفی فراهم شود.

ابوطالبی گفت: در جلسه اخیر شورای سیاست‌گذاری شهرداری، چند طرح مطرح شده است که اگر به جمع‌بندی نهایی و تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد، امکان دسترسی پیاده به گذر آقا نورالله نجفی فراهم می‌شود، زیرا هدف این است که گردشگران و عابران پیاده بتوانند از خیابان حافظ به این گذر و حتی به پشت مسجد شیخ لطف‌الله دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: به‌دلیل نگرانی‌های میراثی و احتمال آسیب به بناهای تاریخی، هم‌اکنون اجازه دسترسی خودروها به این منطقه داده نشده است، زیرا تردد خودروها می‌تواند لرزش‌هایی ایجاد کند که برای آثار تاریخی و خانه‌های میراثی اطراف خطرناک است.

کد خبر 789063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.