چرخه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی باید کوتاه‌تر باشد

بازرس کل استان کردستان گفت: چرخه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی باید کوتاه‌تر و روند رسیدگی به پرونده‌های سال مالی به‌روز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی بازرسی استان کردستان، عیسی هواسی، امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ با حضور در اداره‌کل امور مالیاتی استان کردستان به دیدار مستقیم با مردم و استماع مشکلات آن‌ها پرداخت و با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول این ماه را نماد اتحاد امت اسلامی و منشأ فیوضات و برکات الهی دانست.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش وابستگی بودجه به نفت و توسعه درآمدهای غیرنفتی، افزود: حوزه مالیاتی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در نیل به این هدف است.

بازرس کل کردستان در ادامه با تاکید بر لزوم حذف روش‌های سنتی مالیات ستانی و الکترونیکی شدن آن‌ها، خاطرنشان کرد: چرخه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی باید کوتاه‌تر و روند رسیدگی به پرونده‌های سال مالی به روز شود.

هواسی در خصوص روند مالیات ستانی ادامه داد: عدالت در بخش ممیزی مشاغل و شرایط آنها رعایت شود به طوری که کارفرمایان و کار آفرینان که متولی ایجاد اشتغال هستند نباید با مشاغل پردرآمد فردمحور در یک کفه ترازو قرار گیرند.

وی با اشاره به قانون معافیت مالیاتی به خصوص در بخش معادن اضافه کرد: این معافیت‌ها در جهت بازگرداندن منابع مالی و سرمایه به استان‌های کم برخوردار وضع شده در حالی که تعدادی از معادن با تراکنش‌های چندین همتی در استان فعال هستند که از پرداخت مالیات معاف و هیچ نقشی در توسعه استان ندارند، لذا نباید این قانون راهی برای سوءاستفاده معادن پردرآمد از جمله معادن فلزات گرانبها باشد.

بازرس کل کردستان از اقدامات قابل توجه امور مالیاتی در حوزه تغییر پایانه‌های فروش تقدیر و رعایت چارچوب اطلاعاتی در فرآیند مالیات ستانی، شناسایی فرار مالیاتی و پول‌شویی، ارتباط با بانک‌ها و کنترل حساب‌های با موجودی بالا را مهم و حائز اهمیت دانست.

هواسی در پایان با اشاره به مغفول ماندن استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مرزی و بالقوه استان جهت افزایش درآمدهای مالیاتی استان خواستار برنامه‌ریزی و اهتمام بیشتر مسئولان در این مقوله شد و از آمادگی بازرسی کل استان کردستان جهت همفکری و کمک به افزایش درآمدهای مالیاتی استان در قالب تشکیل جلسات کمیسیون علمی تخصصی و مشترک خبر داد.

کد خبر 789050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.