تعاونی‌های راکد خراسان شمالی تعیین تکلیف شوند

استاندار خراسان شمالی گفت: وضعیت نهایی تعاونی‌های راکد خراسان شمالی باید مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ چهار شنبه بیست و یکم شهریور _ در جشنواره تقدیر از تعاونی‌های برتر خراسان شمالی اظهار کرد: رویکرد مسئولان ارشد کشوری استفاده از مشارکت مردم در تولید و توسعه و در مسیر تقویت تعاونی‌ها است.

وی فعالیت تعاونی‌ها در ابعاد مختلف را نماد مشارکت مردم دانست و افزود: تعاونی‌هایی که به هر دلیل درگیر مشکلاتی هستند باید در جلسه رفع موانع تولید و سایر جلسات مشابه و تخصصی مورد توجه قرار بگیرند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تعاونی‌ها در سطح کشور می‌توانند مولد باشند و خدمات ارزنده ارائه دهند، تصریح کرد: مشخصه بارز تشکیل تعاونی‌ها افزایش مشارکت مردم است زیرا یکی از بازوهای قوی مشارکت مردم، همین تعاونی‌ها هستند.

حسین نژاد بیان داشت: در خراسان شمالی مزیت‌های مختلف در بخش‌هایی همچون کشاورزی، معادن، خدمات، صنعت و گردشگری وجود دارد لذا از ظرفیت این تعاونی‌ها و مشارکت مردم می‌توان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت نهایی تعاونی‌های راکد خراسان شمالی باید مشخص شود.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه ترویج فرهنگ تعاون از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: هفته تعاون یادآور قدرت همدلی و مشارکت مردم و حوزه تعاون نماد عزت و شرف است.

وی تصریح کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات، وزارت تعاون سه خط اعتباری ویژه برای تعاونی‌ها در نظر گرفته و سهم خراسان شمالی از این خط اعتباری ویژه ۲۵ درصد از سهم تسهیلاتی استان است و تاکنون ۱,۳۴۴ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

اسلام خواه ادامه داد: با پیگیری تعاون گران، تعاونی‌های خراسان شمالی افزایش ۱۷ درصدی سهم اشتغال را هم به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ تعاونی مورد نظارت و حسابرسی قرار گرفتند، گفت: خوشبختانه در بررسی‌ها انحرافی مشاهده نشده است در حالی که لازمه شکوفایی تعاونی‌ها، خود اعضای تعاونی‌ها هستند.

کد خبر 789014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.