صدور هشدار زرد هواشناسی کشاورزی در قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به بارش رگباری باران از بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه، احتمال خسارت به محصولات و سازه‌های کشاورزی وجود دارد.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد هواشناسی کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گذر سامانه بارشی همرفتی از بعدازظهر جمعه بیست‌وسوم تا اواخر وقت شنبه بیست‌وچهارم شهریور شاهد بارش رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد لحظه‌ای شدید در کل استان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به بارش رگباری باران احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به ویژه انگور و بذور مختلف وجود دارد و همچنین احتمال خسارت دیدن تأسیسات و سازه‌های کشاورزی هم وجود دارد.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه انگورداران باید نسبت به حفاظت و انتقال انگور به محل‌های مناسب اقدام کنند، گفت: همچنین شرکت‌های تولیدکننده بذر هم باید از بذور تولیدی خود محافظت کنند.

شیخ‌الملوکی با اشاره به احتمال خسارت دیدن استخرهای پرورش‌ماهی تصریح کرد: تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها برای جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها باید در دستور کار بهره‌برداران این بخش قرار گیرد.

وی ادامه داد: عشایر و دامداران باید هنگام عبور از ارتفاعات و نقاط کوهستانی احتیاط را رعایت کنند و در هنگام وقوع بارش دام‌های خود را به مکان‌های سرپوشیده انتقال دهند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به احتمال خیزش گردوخاک محلی به خاطر وزش شدید باد گفت: همچنین با توجه به بارش باران احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا رفتن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد و افراد باید از اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 788985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.