امشب و فردا محور جنوبی شمالی پل صاحب روضات مسدود می‌شود

شهردار اصفهان گفت: طی دو هفته گذشته عملیات تکمیلی در پل صاحب روضات انجام شد و امشب و فردا نیز مجدد محور جنوبی شمالی یا باند شرقی بزرگراه شهید خرازی مجدد عملیات تکمیلی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: ساکنان غرب اصفهان مستحضر هستند که طی دو هفته گذشته عملیات تکمیلی در پل صاحب روضات داشتیم، امشب و فردا مجدد محور جنوبی شمالی یا باند شرقی بزرگراه مجدد عملیات تکمیلی انجام می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی پلیس راهور این محور از امشب تا آخر شب فردا بسته می‌شود، اما در روز تنها یک روز محور جنوبی شمالی مسدود می‌شود که شهروندان می‌توانند مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند؛ امیدواریم با تکمیل این پروژه بتوانیم بخشی از سنگینی بار ترافیکی غرب اصفهان را کاهش دهیم، هرچند ارتفاع پل قبلی استاندارد بود، اما در حال حاضر همخوان با پل‌های قبل و بعد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ستاد مهر از مدت‌ها پیش تشکیل شده است، گفت: این ستاد ترکیبی از شهرداری، پلیس راهور، اداره آموزش‌وپرورش و تمام دستگاه‌هایی است که باید کمک کنند تا سال تحصیلی به خوبی آغاز شود؛ هماهنگی کامل میان اعضای ستاد شکل گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری جلسه با مدیر کل آموزش‌وپرورش در راستای فعالیت‌های ستاد مهر ادامه داد: در مقایسه با سایر شهرها به ثبات خوبی رسیدیم و هم‌اکنون هیچ خانواده‌ای نیست که درخواست سرویس داشته باشد و سرویس پیش‌بینی نشده باشد، چراکه از طریق سامانه سفیر مهر این موضوع انجام شده است‌.

وی با بیان اینکه به شرکت واحد اتوبوسرانی ابلاغ شده که حداکثر ظرفیت را آماده کند و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ اتوبوس آماده است تا در مدار خدمت قرار گیرد، تصریح کرد: به مدارس پسرانه گیره‌های رایگان دوچرخه هدیه داده و این موضوع به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود؛ هم‌اکنون همه چیز مهیا است و امیدواریم شروع سال تحصیلی توأم با نشاط و شادابی باشد و دانش‌آموزان سال خوبی را پشت سر بگذارند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

امشب و فردا محور جنوبی شمالی پل صاحب روضات مسدود می‌شود

استعلام از اداره میراث قبل از دستور تهیه نقشه برای املاک منطقه یک

شهروند: ملکی با سوابق تجاری غیر قابل انکار، ابتدای چهارباغ عباسی از سمت دروازه دولت دارم، برای دریافت دستور تهیه نقشه حدود یک سال است که به شهرداری منطقه یک مراجعه می‌کنم، اما کارشناس مربوطه بدون ارائه مدرک مستدل این ملک را مسکونی نوشته است؛ با وجود اینکه مدارک قطعی از سوی شهرداری قابل انکار نبوده است. اگر هدف بازسازی شهر و ایجاد اشتغال است، نمی‌دانم چرا این بی‌مهری نسبت به ما صورت می‌گیرد.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: در چنین مواردی اسناد گویا است، زیرا مالکیت کاربری را مشخص می‌کند؛ ابتدای چهارباغ محدودیت‌هایی دارد که هر بنایی را نمی‌توان ساخت، اما از حیث کاربری چیزی که در سند درج شده قابل استناد است.

این شهروند مدارک خود را به دفتر من ارائه دهد تا مشکل آن پیگیری و بررسی شود.

علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان: حدود ۳۰ درصد از پلاک‌های سطح منطقه یک اصفهان میراثی است که قبل از دستور تهیه نقشه موظف هستیم از اداره کل میراث فرهنگی بابت نقشه‌ای که قرار است برای آن پروانه گرفته شود استعلام کنیم، پروسه‌ای که شهروندان برای دریافت پروانه به میراث مراجعه می‌کنند زمان بر است، پروانه پلاک‌هایی که در محدوده خیابان چهارباغ است بر اساس استعلامی که از میراث گرفته می‌شود صادر می‌شود.

پرونده مربوط به قبل از دهه ۵۰ است، در این مکان بانکی زده شده بود و بانک درخواست اجاره کرده بوده از این رو سوابق تجاری درج نشده است.

در طرح جامع بازنگری محلات خارج از حریم به محدود اضافه می‌شود

شهروند: محله راران مقابل شهرک سلامت نیاز به روکش آسفالت دارد، اما تا به حال هیچ اقدامی انجام نشده است، در حالی که شهرک سلامت بهترین آسفالت را دارد.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: از این محلات بازدید کرده‌ام، احتمال می‌دهم مشکلاتی از نوع تعریض داشته باشد که تا کنون اقدامی انجام نشده است.

طرح جامع اصفهان در حال بازنگری است و قرار شده تمام مناطق پیشنهادات خود را برای تغییر این مرزها به مشاور ارائه دهند، در این بازنگری باید این خطوط اصلاح شود، بنابراین استدعا دارم اگر تشخیص تیم فنی این است که به محدوده انتقال داده شود، به مشاور طرح جامع بازنگری ارائه دهید.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: روستای راران در منطقه ۱۵ قرار دارد، جاده‌ای است که شرق اتوبان شهید آقابابایی را به روستا اتصال می‌دهد، این جاده در حریم قرار دارد و در داخل محدوده نیست، به‌لحاظ قرارگیری در حریم شهر اصفهان برای اقدامات عمرانی به لحاظ قانونی معذوریم، اما به‌تازگی به‌صورت رفع خطر و لکه‌گیری اقداماتی انجام دادیم.

اگر بخواهیم اقدامات اساسی انجام دهیم، منطقه باید از حریم به داخل شهر اصفهان منتقل شود تا بتوانیم اقدامات عمرانی انجام دهیم.

شهرداری در چارچوب وظایف قانونی باید اعمال قانونی کند

شهروند: شهرداری ۲۰ میلیارد تومان مداحی را که در امامزاده شاه‌میرحمزه هیئت دارد جریمه کرده است، اگر مربوط به ساختمان است که امامزاده عام‌المنفعه است، خواهش می‌کنم پیگیری کنید تا این مکان برای هیئت حفظ شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: جای نگرانی نیست، شهرداری در چارچوب وظایف قانونی باید اعمال قانونی کند؛ اینجا افراد مطرح نیستند و تفاوتی نمی‌کند که طرف قصه چه کسی است، به تشخیص منطقه تخلفاتی در ساخت‌وساز صورت گرفته که توسط مردم در سامانه سوت‌زنی گزارش و پیگیری شده است. موضوع به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده و جریمه کرده است و اعتراض به رأی ماده ۱۰۰ مسیر قانونی دارد.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: حضور هیئت‌های مختلف و مراکز فرهنگی برای ما غنیمت و سرمایه است تا بتوانیم اثرگذاری خوبی در بافت اجتماعی داشته باشیم، این مورد تخلفی بوده که از طریق سامانه سوت‌زنی شکایت آن به منطقه رسید، بر مبنای قانون شکایت به ماده ۱۰۰ ابلاغ و رأی بدوی صادر شد.

امشب و فردا محور جنوبی شمالی پل صاحب روضات مسدود می‌شود

پرونده میوه‌فروشی خیابان مصلی مجدد به جریان افتاد

محمدتقی رفیعی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان: درخواست پیگیری یک موضوع ویژه که رکوردار ثبت شکایات سد معبر در شهر اصفهان بوده را دارم، یک واحد میوه‌فروشی در منطقه ۱۰ شهرداری، خیابان مصلی، نبش کوچه ۱۵ ضمن سد معبر و انسداد پیاده‌رو از حاشیه خیابان به‌عنوان بارانداز و دپوی بار استفاده می‌کند، این موضوع طی سال‌های گذشته مکرر به منطقه ارجاع شده، حتی چندین بار منجر به اخطار و پلمب شده است، خواهشمندم پیگیری ویژه انجام شود.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: واحد میوه فروشی در خیابان مصلی سال‌های زیادی است که برای شهروندان آزردگی خاطر ایجاد کرده و به دفعات متعدد همکارانم تشکیل پرونده و ارسال به مراجع قانونی داده‌اند، حتی یکی دو مرتبه منجر به پلمب شده و با دریافت تعهد از مالک فک پلمب شده است، به تازگی مجدد تشکیل پرونده انجام شده و به کمیسیون بند ۲۰ ارسال شده تا حکم قانونی دریافت و پیگیری کنیم، حق و حقوق شهروندان پیگیری می‌شود.

مجدد این پرونده برای بار چندم به جریان انداختیم، با توجه به ترافیکی که در این محدوده حاکم است پروژه پارکینگ طبقاتی مصلی در مقابل این نقطه سال جاری با مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان و ۱۵۰ واحد پارکینگ عمومی استارت زده شده تا بتوانیم در گره‌گشایی ترافیک اقدام مؤثری انجام داده باشیم‌.

رفع مشکل ورودی اطشاران

شهروند: مدتی پیش بابت ورودی محله اطشاران با این برنامه تماس گرفتم، وضعیت بسیار بدی داشت و به‌لحاظ ترافیک آزاردهنده شده بود، در حال حاضر به همت شهرداری منطقه ۱۰ و پیگیری برنامه صدای شهر مشکل برطرف شده است، می‌خواستم از شما تشکر کنم.

تکمیل آزادسازی خیابان بهرام‌آباد پس از ۱۷ سال

شهروند: تعدادی از مغازه‌های خیابان بهرام‌آباد خراب شده و تعدادی همینطور رها شده است، درخواست دارم شهرداری منطقه ۸ به این محله رسیدگی کند.

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان: بحث خیابان شهید چمران از سال‌های قبل خیابان مطرح بوده و در دوره‌های مختلف کم و بیش ازادسازی‌هایی انجام می‌شده است، در این دوره اولویت اول با توجه به درخواست به حق مردم سرعت آزادسازی‌ها زیاد شد و معتمدان محل نهایت همکاری را با ما انجام دادند.

تا کنون حدود ۸۰ درصد خیابان آزادسازی شده است، کارهای اداری انجام شده و تا یک ماه آینده پیمانکار مشخص می‌شود؛ خط قرمز ما این است که حق و حقوق مردم را پرداخت کنیم و در عین حال آزادسازی خیابان انجام شود، امیدوارم تا پایان سال این خیابان پس از ۱۷ سال در اختیار مردم قرار بگیرد.

کد خبر 788965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.