اشتباهی در اجرای پروژه صاحب روضات وجود نداشته است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: ارتفاع پل صاحب روضات ۴ متر و ۸۲ سانت بر اساس ارتباط مفید عبوری تعریف و اجرا شده است، بنابراین تاکید می‌کنم اشتباهی در اجرای این پروژه وجود نداشته است، اما به دلیل آنکه قانون در ترددها رعایت نمی‌شود، شاهد حادثه برخورد خودروی سنگین بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر عباس رحمتی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور_ در حاشیه نشست خبری شهردار اصفهان با اصحاب رسانه ضمن تشریح روند اجرایی پروژه پل صاحب روضات اظهار. کرد: از حدود ۱۶ سال پیش احداث این پل در برنامه شهرداری بود، دو یا سه مرتبه نیز در دست اجرا قرار گرفت، اما این پروژه کلید نخورد.

وی افزود: حتی در گذشته سازمان عمران نیز دو بار تجهیز کارگاه کرده بود، اما در نهایت به دلایلی به این نتیجه رسیدند که اجرای پل صاحب روضات قابلیت اجرایی ندارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه از این پروژه پس از سال‌ها بلاتکلیفی سال گذشته با جدیت و جسارت شهردار کلید خورد، تصریح کرد: مقرر شد پروژه با رعایت نکات فنی احداث شود، در این راستا تصمیم گرفته شد بدون آنکه اتوبان مسدود و تردد متوقف شود، پروژه را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: با این شرایط دو گزینه پیش‌رو داشتیم که یا کف اتوبان کامل پایین برود و یا پل یک متر و ۸۰ سانت بالا برود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بر اساس نظر پلیس که مقرر کرده بود مسیر مسدود نشود، مقرر شد بالا بردن پل اجرایی شود گفت: در این راستا پس از بالا بردن پل، خیابان‌های بهستان و خرازی حدود ۱۵۰ متر پروفیل آن‌ها بالا می‌آمد که چهار یا شش بن بست بود که منتهی به پل خرازی می‌شد از حیز انتفاع خارج و کسب و کار تعدادی کسبه خراب می‌شد.

رحمتی ادامه داد: با توجه به این توضیحات حوزه طراحی و معاونت حمل‌ونقل ۱۶ جلسه بررسی طرح را برگزار کرد که به افزایش یک متر و ۱۰ سانتی مرکز پل نسبت به پیرامون رضایت دادند تا کمترین آسیب به کسب و کار محدوده برسد که هم‌اکنون هم به کسبه به حیات خود ادامه دادند و به اهالی بن بست‌ها هم آسیب نرسید.

وی یادآور شد: حداقل ارتفاع مجار در کتب علمی ۴ متر و ۶۰ است که ما ارتفاع را چند سانت از حداقل ارتفاع بیشتر پیش‌بینی کردیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سازمان عمران، مطابق طرح پروژه را اجرا کرد که مقرر شده بود طی ۹ ماه پروژه اجرایی شود که با حمایت شهردار و تلاش کارکنان این پروژه شش ماه تمام شد و پایان سال گذشته در اختیار شهروندان گذاشته شد، افزود: ارتفاع پل صاحب روضات ۴ متر و ۸۲ سانت بر اساس ارتباط مفید عبوری تعریف و اجرا شده است، بنابراین تاکید می‌کنم اشتباهی در اجرای این پروژه وجود نداشته است، اما به دلیل آنکه قانون در ترددها رعایت نمی‌شود، شاهد حادثه برخورد خودروی سنگین بودیم.

رحمتی گفت: دستگاه‌هایی که مجوز عبور نمی‌گرفتند و نداشتند، با عبور از زیر پل که بیشتر اواخر شب و آغاز صبح بوده، حوادث را رقم زدند؛ حوادث را جرثقیل که روی کمر شکن یا تریلی سوار شده بود و بونکر حمل سیمان که روی تریلی سوار شده بود، رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه در ادامه مقرر شد مقداری کف بزرگ راه مجدد پایین برده شود، گفت: باید بدانید خط دوم مترو از زیر همین پل عبور می‌کند، همچنین قوس قائم که در اتوبان به وجود می‌آمد، زیاد می‌شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان افزود: در این راستا مقرر شد سازمان عمران پس از برگزاری چند جلسه فنی، کف بزرگ راه را پایین برد با تاکید بر عدم انسداد اتوبان که مرحله اول آن انجام شد که این اتفاق با یک روز انسداد مسیر اجرایی شد.

رحمتی تصریح کرد: عملیاتی که در این پروژه انجام شده، در سرعت مشایه ندارد. در این پروژه ۱۵۰۰ متر مکعب خاک، آسفالت ۲۷ سانتی سال‌های گذشته، ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر بتن توسط ماشین‌آلات با دو بیل ۳۳۰ اجرایی شد، شب گذشته مرحله دوم آن آغاز و اجرایی شد و امشب نیز مرحله دوم آن را ادامه می‌دهیم.

رحمتی با بیان اینکه با توجه به شرایط عملیات شبانه در بزرگراه شهید خرازی انجام می‌شود، گفت: ۱۵۰ کامیون، شش بیل مکانیکی، غلطک در پروژه فعال است و عملیاتی که در کمترین زمان حدود یک ماه باید انجام می‌شد، در مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

وی گفت: اتوبان شهید خرازی به‌ویژه مسیر شمال به جنوب قوس‌های قائم به مراتب بزرگ‌تری دارد، اما شیب یک درصد است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یک لایه آسفالت در مسیر پروژه بزرگراه شهید خرازی اجرا شده است، گفت: شیب یک درصد طراحی شد تا خللی در سرعت پیش نیاید.

رحمتی با اشاره به نگرانی مردم درباره دفع آب‌های سطحی گفت: ۱۱ چاه در این محدوده وجود دارد که بر اساس طراحی ۳ چاه دیگر هم باید اضافه شود و طی ۲۰ روز آینده اجرایی خواهد شد، در این راستا چاه‌های قبلی لایروبی خواهد شد، بنابراین در دفع آب‌های سطحی نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی کل هزینه پروژه احداث پل صاحب روضات را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 788889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رصد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    6 0
    توجیه است اشتباه کردید مثل تمام اشتباهات تا الان و آینده و می خواهید تاوانش را از جیب مبارک ندهید و مثل همیشه ملت تاوان بدهند.
  • پویا IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    4 0
    باسلام ، دستشون درد نکنه ولی ای کاش لاقل قبل شروع به ساختن یک متر از کف میگرفتین که سقف کامیونها به پل نگیره!!
  • مصطفی رسالت IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    1 0
    چرا شهردار بلوار بعثت رو یه فکری براش نمیکنه.
  • سعید IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    4 0
    ۵۰ میلیارد تومن ؟!