همراهی ۶ هزار داوطلب خدمات سلامت با هلال‌احمر در ایام اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در اربعین فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم، گفت: اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات با کمک عراق صورت گرفت، همچنین موکب‌های مردمی که می‌خواستند خدمات سلامت انجام دهند، با احراز داشتن تیم پزشکی، مجوز دریافت و شش هزار نفر داوطلب خدمات سلامت به ما کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند در صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) خدمات جمعیت هلال احمر را دو بخش دانست و اظهار کرد: بحث سلامت و امداد نجات بر عهده ما بود و کنگره‌ای را با حضور ۴۰ کشور تشکیل دادیم.

وی با اشاره به تحلیف کتاب‌هایی در راستای اهداف کنگره افزود: اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس و خودرو نجات با کمک عراق صورت گرفت، همچنین موکب‌های مردمی که می‌خواستند خدمات سلامت انجام دهند، با احراز داشتن تیم پزشکی، مجوز دریافت و شش هزار نفر داوطلب خدمات سلامت نیز به ما کمک کردند و ۱۰ هزار نفر از محله‌های کم برخوردار که به کربلا نرفته بودند، با کمک وزارت کشور در قالب کاروان رهسپار اهل ظهور اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در مجموع چهار میلیون و ۱۲۵ هزار خدمت ارائه داد و فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم، اما بیشترین مراجعات به دلیل گرمازدگی بود، بیمارانی که نیاز داشتند به ایران اعزام شوند، بلافاصله اعزام و ادامه درمان داخل کشور انجام شد، شیوع هیچ بیماری تاکنون گزارش نشده است و همکاری خوبی بین وزارت بهداشت، گروه‌های مردمی عراق و دستگاه‌های داخل کشور وجود داشت.

کولیوند تصریح کرد: فوتی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشت و نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از بیمارستان‌های عراق در اختیار هلال احمر بود.

وی تأکید کرد: هر ایرانی که فوت می‌کرد، بدون دخالت پزشک قانونی عراق بلافاصله به کشور انتقال پیدا می‌کرد، همچنین حوادث ترافیکی ما در عراق کشور کاهش یافت و خدماتی که جمعیت هلال احمر انجام داد نیز بهتر از سال گذشته بود و زائران رضایتمندی داشتند.

کد خبر 788863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.