پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از پول گندم کشاورزان کردستانی

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران کردستانی پرداخت شده که معادل ۵۰.۶۷ درصد از ارزش کل گندم‌های خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: روز سه‌شنبه بیستم شهریور بالغ بر سه هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان دیگر پول گندم به حساب کشاورزان کردستانی واریز شد که تاکنون جمع کل واریزی‌های استان بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه معادل ۵۰.۶۷ درصد از ارزش کل اطلاعات ارسالی گندم‌های خریداری شده تاکنون در استان پرداخت شده است، افزود: مبالغ پرداخت نشده نیز رقمی بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۶۶ هزار تُن گندم از کشاورزان استان کردستان خریداری شده است که ارزش آن رقمی بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

صالحی ادامه داد: خرید گندم در کردستان امسال تاکنون نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است که شهرستان‌های بیجار، دیواندره، دهگلان، قروه و سقز بیشترین میزان تولید گندم را در استان داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: میزان سطح زیر کشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۵ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

کد خبر 788770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.