تحول بافت اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سال‌های اخیر

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری پروژه‌های اطراف حرم مطهر با جدیت بیشتری پیگیری شده و بافت اطراف حرم در حال تحول است.

حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت پروژه‌های اطراف حرم مطهر اظهار کرد: در زمینه اقدامات بهسازی و سیما و منظر در اطراف حرم مطهر مشکلات چند ده ساله وجود داشت و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در آن انجام شد.

وی با اشاره اقداماتی همچون بلوار پیامبر اعظم یا میدان امام خمینی (ره) در هسته مرکزی شهر قم افزود: این‌ها اقدامات مثبتی بود که نزدیک به دو دهه از آغاز آن‌ها گذشته و مدت‌ها بود پروژه مهم و جدیدی تعریف نمی‌شد، اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای پیاده‌راه ارم خاطرنشان کرد: وارد شدن به این پروژه شجاعت خاصی می‌خواست، پس از مدت‌ها مسکوت بودن طرح‌های اطراف حرم مطهر، این پروژه آغاز کننده یک دوره جدید شد.

طلایی اضافه کرد: پس از پیاده‌راه ارم، پیاده‌راه خیابان انقلاب و امتداد پیاده‌راه آیت‌الله مرعشی نجفی موجب تحول در سیما و منظر اطراف حرم مطهر شد.

وی با اشاره به آغاز پروژه بسط شرقی حرم مطهر به کمک پیمانکار تصریح کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر قم بوده که پیچیدگی‌های فنی، اجرایی و اقتصادی متعددی دارد و بدون همراهی و کمک تمام عناصر مدیریت شهری نمی‌توان به موفقیت این پروژه دست پیدا کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحول در چهره میدان مطهری اضافه کرد: حذف زوائد بصری و بهبود وضعیت سیما و منظر شهری در این میدان از اقدامات ماندگار مدیریت شهری است.

طلایی با اشاره به روند اجرای پروژه قبرستان نو گفت: این طرح نشان می‌دهد اگر تمام ارکان مدیریت در شهر و استان با یکدیگر همدل نباشند، اقدامات بزرگ و مهم شهری پیشروی خوبی نخواهد داشت، چراکه در این طرح بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک توسط مدیریت شهری هزینه شده، اما اقدامات نیمه‌تمام باقی مانده است.

وی خواستار تمرکز تمام ارکان مدیریت شهری برای حل معضلات پیرامون حرم مطهر شد و افزود: در امور حیاتی و اساسی شهر، اختلافات نباید مانع از پیگیری بی‌وقفه و به سرانجام رساندن پروژه‌های مهم شود.

کد خبر 788706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.