برگزاری کنگره ۱۱۱۰ شهید منطقه ۱۰ اصفهان در آستانه هفته دفاع مقدس

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از برگزاری کنگره ۱۱۱۰ شهید این منطقه در روز جمعه ششم مهر در آستانه هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در مراسم رونمایی از پوستر کنگره بزرگداشت سرداران و ۱۱۱۰ شهید منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: کار کردن برای شهدا سعادتی است که خداوند شامل حال ما می‌کند، در منطقه ۲ این توفیق را دشتیم که کنگره بزرگداشت سرداران و ۶۰۶ شهید را برگزار کردیم که یک رویداد بسیار فاخری شد و توانستیم با خانواده شهدا و ایثارگران ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی افزود: از این رو علاقه‌مند بودیم تا این رویداد را در منطقه ۱۰ نیز تکرار کنیم، از یک ماه پیش تا کنون ستاد کنگره فعال شده است و با جلسات متعددی با بسیج، سپاه، بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس و بنیاد شهید برگزار شد و یک سری اقدامات اولیه انجام شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی ارتباط اولیه با بنیاد شهید ۱۲۵۰ نام در اختیار شهرداری قرار دادند، کمیته ۱۵ نفره تشکیل و فعالیت یک ماهه شبانه‌روزی انجام و با تمام خانواده شهدا ارتباطات برقرار و اطلاعات به روز شد، در حال حاضر اطلاعات راستی‌آزمایی دقیق از شهدا و خانواده‌های آن‌ها که مستقر در منطقه ۱۰ هستند به تفکیک جنسیت، سن و مقطع تحصیلی در اختیار داریم.

برگزاری کنگره ۱۱۱۰ شهید منطقه ۱۰ اصفهان در آستانه هفته دفاع مقدس

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه کمیته‌های دیگری از جمله کمیته محتوا و فضای جانبی تشکیل شده است، گفت: بعضی اقدامات همچون فضاسازی شهری و برپایی ۱۵ غرفه در پیرامون کنگره انجام می‌شود، همچنین یادواره شهدای محلات ۱۰ شب در ۱۰ محله و هر شب در یک مسجد شاخص در یک بازه زمانی دو هفته‌ای برگزار و راه‌اندازی کاروان ایثار و مقاومت خودرویی و موتوری به مدت یک هفته در پارک‌ها و معابر اصلی منطقه با اجرای گروه سرود انجام می‌شود، در واقع برگزاری کنگره تنها محدود به یک شب نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکی از جامعه‌های هدف کنگره ارتباط با نسل جوان، دانش‌آموزان و نوجوان است، ادامه داد: در این راستا اپلیکیشن دوست شهید من راه‌اندازی شد که دانش‌آموز وارد فضای آن می‌شود و یک شهید را انتخاب می‌کند و در رابطه با آن یک سری تحقیقات انجام می‌دهد و از طریق قابلیت‌هایی که در اپلیکیشن وجود دارد یک کتاب مجازی تولید می‌کند، کتاب‌هایی که قابلیت بهتری داشته باشد در بیست‌وپنجم آبان تولید می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اتاق فکر ما فعال شده است تا بتواند ارتباطات گسترده‌ای با صنوف و اقشار مختلف برقرار کند و یاد شهدا را در شهر زنده نگه دارد، گفت: کنگره روز جمعه ششم مهر در مکان بین پارک لاله و فروشگاه رفاه، پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: در این مراسم یک تئاتر سریالی اجرا می‌شود و پس از سخنرانی در پایان کنگره در جایگاه ویژه‌ای که برای خانواده شهدا تعبیه خواهد شد و از آنها تجلیل می‌شود، امیدوارم یک رویداد فاخر و در شأن شهدا رقم بزنیم‌.

کد خبر 788655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.