قدرتمندترین توربین بادی شناور جهان ساخت کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

چین از موفقیت بزرگ‌ترین و قدرتمندترین توربین بادی شناور تک ظرفیتی جهان خود در برابر بادهایی با با اوج سرعت ۲۲۳.۶ کیلومتر بر ساعت خبر داد که شاهدی بر فناوری قابل اعتماد باد دریایی این کشور در شرایط شدید آب‌وهوایی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین توربین بادی شناور تک ظرفیتی جهان، OceanX، ساخته شده از بتن فوق‌العاده قوی با کارایی بالا و دارای یک سیستم پهلوگیری تک‌نقطه‌ای برای افزایش دوام، کارایی هزینه و پایداری در برابر طوفان است. این توربین در برابر برخورد ابرطوفان یاگی همراه با بادهایی با اوج سرعت ۶۲ متر بر ثانیه یا ۲۲۳.۶ کیلومتر بر ساعت مقاومت کرد، حال آنکه حداقل ۶ توربین بادی در همان مزرعه آسیب جدی دیدند.

شرکت بادی چینی توسعه‌دهنده این توربین ادعا می‌کند که پلتفرم OceanX نه‌تنها در برابر شدت طوفان مقاومت می‌کند، بلکه به‌عنوان شاهدی بر فناوری قابل اعتماد باد دریایی این کشور در شرایط شدید آب‌وهوایی است. این شرکت به‌تازگی توربین یادشده را در مزرعه بادی فراساحلی استان گوانگدونگ چین نصب کرده است. Ocean X دارای ظرفیت کلی ۱۶.۶ مگاوات با فرم V شکل دو توربینی است و ظرفیت تولید سالانه ۵۴ هزار مگاوات ساعت آن می‌تواند برق حدود ۳۰ هزار خانوار در چین را تأمین کند.

قدرتمندترین توربین بادی شناور جهان ساخت کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سازه بادی نوآورانه چینی

پلت فرم OceanX سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یک نمونه اولیه در مقیاس ۱:۱۰ آزمایش شد و نصب آن در مقیاس اصلی در آوریل سال جاری به پایان رسید. طراحی نوآورانه این توربین دارای دو روتور ضد چرخش است که روی یک ساختار V شکل با کابل‌های کشش بالا نصب و برای پایداری بیشتر روی یک پلت‌فرم شناور Y شکل محکم شده‌اند.

هر انتهای سکو دارای توربین‌های بادی است که قطر پره‌های آن به ۱۸۲ متر می‌رسد و با قابلیت انحراف کامل می‌چرخند. این پلت‌فرم با وزن تقریبی ۱۵ هزار تن برای آب‌هایی با عمق بیش از ۳۵ متر ساخته شده است و دسترسی به منابع بادی برتر فراساحلی را تضمین می‌کند. OceanX از بتن با عملکرد فوق‌العاده بالا برای بهبود دوام و کارایی هزینه ساخته شده است و از یک سیستم پهلوگیری تک‌نقطه‌ای برای به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی و در عین حال افزایش پایداری، حتی در شرایط طوفان استفاده می‌کند.

این پلت‌فرم برای تحمل طوفان‌های رده پنج با سرعت بادی تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و به‌منظور تولید برق در میان امواج ۳۰ متری مهندسی شده و طراحی آن شدت تلاطم ۰.۱۳۵ دارد که برای محیط‌های چالش برانگیز دریایی مناسب است.

قدرتمندترین توربین بادی شناور جهان ساخت کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

انقلاب تکنولوژیکی توربین‌های بادی

در طراحی OceanX از فناوری‌های پیشرفته بادی شناور دریایی برای حمایت از تغییر جهانی به سمت انرژی پایدار استفاده شده است. این دستگاه‌ها که برای برداشت انرژی باد از اعماق اقیانوس‌ها در نظر گرفته شده‌اند، تا ۱۰۰ کیلومتر) از ساحل و تا عمق ۱۰۰ متری به‌طور مؤثر عمل می‌کنند.

توربین‌های تولیدی شرکت توسعه‌دهنده OceanX منطقه‌ای به اندازه ۹ زمین فوتبال را اشغال می‌کنند، قطر آن‌ها از ۲۶۰ تا ۲۹۲ متر متغیر است، با ظرفیت سالانه ۸۰ میلیون کیلووات ساعت، انتشار کربن‌دی‌اکسید را تا ۶۶ هزار تن کاهش می‌دهند و در عین حال برق ۹۶ هزار خانواده را تأمین می‌کنند. آن‌ها با فناوری فعال ضد طوفان خود توانایی مقاومت در برابر طوفان‌های رده ۱۷ با سرعت باد تا ۶۱ متر بر ثانیه را دارند و برای سرعت باد متوسط تا زیاد ساخته شده‌اند.

قدرتمندترین توربین بادی شناور جهان ساخت کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کد خبر 788559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.