اهتمام به انجام کار تشکیلاتی، امری عقلانی و ضروری است

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان اهتمام به انجام کار تشکیلاتی را امری عقلانی و ضروری دانست و گفت: بسیج، سپاه و سایر نیروهای انقلابی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده‌اند که نمونه‌های آن را در جبهه‌های مقاومت مشاهده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی امروز _سه‌شنبه بیستم شهریور_ در نشست با ارکان نظام تربیتی صالحین در شهرستان دامغان با تاکید بر اهمیت امور تربیتی در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه بدنه بسیج، با اشاره به فرارسیدن ایام آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: خدا را شاکریم که در عصر غیبت آن حضرت، از نعمت نایب عام امام زمان (عج) بهره‌مند هستیم که پرچمدار حکومت اسلامی در جهان است.

وی تشکیل بسیج، حلقه‌های صالحین و برگزاری برنامه‌های مذهبی نظیر پیاده‌روی اربعین را پرتوی از هدایت‌های امام زمان (عج) دانست و افزود: اگر کسی توفیق حرکت در این مسیر را پیدا کرد، باید بداند مورد هدایت و عنایت امام عصر (عج) قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان دغدغه‌مندی نسبت به تربیت نسل جوان را یکی از توفیقات محبان حقیقی امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: برخی فعالیت‌ها که گاهی به عنوان امور فرهنگی شناخته می‌شوند، با نقطه مطلوب امام عصر (عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) فاصله دارد.

مطیعی در ادامه اهتمام به انجام کار تشکیلاتی را امری عقلانی و ضروری دانست و تصریح کرد: بسیج، سپاه و سایر نیروهای انقلابی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده‌اند که نمونه‌های آن را در جبهه‌های مقاومت مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی افزود: محافل قرآنی، ظرفیتی ارزشمند برای ایجاد جاذبه‌های تربیتی محسوب می‌شوند، از این رو باید نسبت به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ایجاد پل میان مربیان و جوانان را مأموریت اصلی دلسوزان و متولیان امور تربیتی دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مربیان صالحین، توانایی ارتقای سطح تحلیل و بینش سیاسی متربیان است، چراکه دشمن شناسی یکی از لوازم استحکام بنیان‌های فکری افراد جامعه است.

مطیعی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری و نیز پایگاه‌های بسیج، حلقه وصل جوانان با مساجد هستند، گفت: وظیفه مربیان صالحین یا فرماندهان بسیج، زمینه‌سازی برای اتصال جوانان و نوجوانان به خداوند متعال و امام عصر (عج) است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های برنامه‌های جانبی مساجد نباید به عاملی برای دوری جوانان از مسجد منجر شوند، افزود: باید مراقب فتنه‌انگیزی دشمنان در برخی فضاهای مذهبی و نیز سکولاریزه شدن هیئت‌ها باشیم، زیرا دشمن از هر فرصتی برای تضعیف ارزش‌های دینی استفاده می‌کند

کد خبر 788491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.