پیش‌بینی افزایش نسبی دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌ دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا پایان هفته در منطقه است، بر این اساس آسمان صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در پاره‌ای نقاط موقتی و شدید است و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: امروز صومعه‌سرا با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب‌وونی در ارتفاعات تالش با ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند و دمای هوای رشت بین ۲۱ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا پایان هفته در منطقه است، بر این اساس، آسمان صاف تا قسمتی ابری وزش باد پاره‌ای نقاط موقتی شدید و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی و محلی شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق‌های پراکنده فراهم خواهد بود.

دادرس تصریح کرد: به تدریج از جمعه و شنبه با نفوذ توده هوای خنک و کم‌وبیش ناپایدار به منطقه ضمن کاهش نسبی دما در برخی نقاط رگبار و رعد و برق موقتی شدید مورد انتظار است و با توجه به فعالیت کانون‌های گردوخاک در اطراف منطقه احتمال گسیل آن به استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: طی این مدت شرایط برای ورود و خروج کشتی به بندر مناسب و عملیات‌های لایروبی و یدک‌کشی برای جمعه گاهی نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار پراکنده، طی پنج شنبه و جمعه گاهی موقتاً نامناسب است، افزود: شرایط برای شنا تا پنج‌شنبه مناسب و برای جمعه در بعضی نواحی نامناسب خواهد بود.

کد خبر 788416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.