کاهش ۵۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران نسبت به مشابه سال گذشته

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به نجات ۸۰۹ نفر غرقی‌ها در نوار ساحلی از کاهش ۵۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران نسیت به مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم عزیززاده گرجی امشب _دوشنبه نوزدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد نجات‌یافتگان از غرق‌شدگی در آب‌های دریای خزر از نهم خرداد تا هجدهم شهریور سال‌جاری توسط ناجیان غریق استقرار یافته در نوار ساحلی به ۸۰۹ نفر رسید، اظهار کرد: از این تعداد ۵۸۷ نفر آقا و ۲۲۲ نفر خانم بودند.

وی با اشاره به اینکه مشابه مدت زمان سال گذشته با کاهش ۵۵ درصدی آمار غریق دریای مازندران مواجه بودیم، افزود: از ۴۵ نفر به ۲۰ نفر کاهش یافت.

جانشین استاندار در ستاد ساماندهی سواحل مازندران کاهش این آمار را ناشی از تمرکز مدیریتی عنوان کرد و گفت: امسال با راهبری‌های استاندار و بسترسازی‌های فرهنگی کاهش جدی آمار غریق را در سواحل استان شاهد بودیم.

عزیززاده گرجی با تأکید بر اینکه غرق شدگی‌ها خارج از طرح‌های ساماندهی دریا به وقوع پیوسته‌اند، اظهار کرد: مردم از ورود به مناطق خطرآفرین جهت شنا جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نصب بنر و پرچم هشدار در سواحل خطرآفرین، از مردم خواست به اخطارهای ناجیان توجه کنند، تصریح کرد: همچنین گشت‌های دریایی، خودرویی و موتوری را نیز در سواحل راه اندازی کردیم.

معاون سیاسی و عقیدتی استانداری مازندران با بیان اینکه براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در نوار ساحلی استان، در حال حاضر ۷۳۹ نقطه به عنوان نقطه خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده‌اند، افزود: در طول بیش از ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران ۱۳۳۰ نفر ناجیان از سوی استانداری و ۲۳۰ نفر نیز شامل نیروهای داوطلب هلال احمر در نقاط خطرآفرین ساحلی مازندران مستقر هستند.

وی ادامه داد: این ناجیان از هشت صبح تا هشت شب در قالب چند شیفت به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند که ۲۰۰ نفر نیز در مجموع طرح‌های ساماندهی استان توسط بخش خصوصی استقرار یافته‌اند.

کد خبر 788385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.