لزوم نقش‌آفرینی بانوان در حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: امروز نقش بانوان در حفظ‌ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است‌،‌ لذا باید با استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی حضور ارزشمند بانوان در دوران دفاع مقدس و دیگر عصرها که منجر به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن شده را بهتر به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حسن حبیبی امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت در ساختمان اداره کل بنیاد حفظ آثار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و با قدردانی از همراهی مجموعه مدیریت شهری رشت در برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: شهردار پرتلاش رشت با بهره‌مندی از خرد جمعی اعضای شورای رشت اقدامات خوبی در این ایام در شهر رشت انجام داد.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها چشم‌انتظاری بالاخره پارک موزه دفاع مقدس در مرحله افتتاح فاز نخست قرار گرفت، افزود: سیاست‌گذاری‌های خوبی در این راستا انجام شد و لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان که برای راه‌اندازی پارک موزه دفاع مقدس تلاش‌های فراوانی انجام داد، تشکر کنم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: چند سالی است که همایش تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود و با توجه به هجمه‌هایی که طی یکی دو سال اخیر در حوزه بانوان توسط دشمنان مملکت در دست انجام است، یکی از محورهای مهم برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال پرداختن به نقش تأثیرگذار بانوان در آن دوران است.

حبیبی تصریح کرد: اگر در دوران دفاع مقدس نقش اساسی و تأثیرگذار بانوان نبود، بسیاری از ظرفیت‌ها مغفول می‌ماند و امروز نقش بانوان در حفظ و نشر فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم است و تاکید داریم که باید با استفاده از تکنولوژی‌هایی همچون هوش مصنوعی حضور ارزشمند بانوان را در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها که منجر به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن شده است را بهتر به نمایش بگذاریم.

وی گفت: باید بپذیریم که در حوزه مباحثی همچون پارک موزه دفاع مقدس نسبت به برخی دیگر از استان‌های کشور عقب هستیم، لذا پس از افتتاح فاز نخست این طرح، باید نسبت به راه‌اندازی دیگر فازهای این پارک موزه اقدام کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب به مناسبت تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان به همراه پنج استان دیگر در هفته دفاع مقدس امسال به بهره‌برداری می‌رسد و در تلاشیم تا نقش تأثیرگذار مردم گیلان را در دوران دفاع مقدس از این طریق به خوبی به نمایش بگذاریم.

حبیبی اظهار کرد: پیشنهاد دادیم دومین کنگره شهدای هشت سال دفاع مقدس به جای میدان شهدای ذهاب، در محدوده پارک موزه دفاع مقدس برگزار شود و معتقدیم هنوز در حوزه دفاع مقدس آن‌گونه که باید به مباحث مربوطه در این حوزه پرداخته نشده است.

وی افزود: ۶۱ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گیلان تألیف شده است و هنرمندان در این حوزه حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: محوطه‌سازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان برای ما بسیار حائز اهمیت است لذا از مجموعه مدیریت شهری رشت انتظار داریم همچون همیشه در این خصوص نیز با اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 788369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.