مسلمانان نمی‌توانند تماشاچی خونریزی‌های سفاکانه صهیونیست‌ها باشند

امام جمعه قزوین گفت: حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به سرنوشت مردم غزه و کرانه باختری بی‌تفاوت باشد، این خونریزی‌های سفاکانه و ددمنشانه صهیونیست‌ها را ببیند و تماشاچی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز _دوشنبه نوزدهم شهریور_ در مراسم تجلیل از خادمان مواکب استان قزوین اظهار کرد: اینکه شما خادمان مدتی قبل از ایام اربعین در مواکب حاضر می‌شوید و حتی بعد از پایان ایام اربعین هم مدتی در عراق می‌مانید تا به زوار حسینی خدمت کنید، این کارها فوق‌العاده تماشایی است که هر سال بهتر از قبل اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امسال اربعین از نظر کیفی و کمی رونق بیشتری یافته است، سال گذشته حدود ۲۵ میلیون نفر و امسال بالاتر از ۳۰ میلیون زائر در پیاده‌روی عظیم اربعین شرکت کرده‌اند، سال گذشته ایرانی‌های شرکت‌کننده در این مراسم حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند و امسال این رقم به حدود ۴ میلیون نفر رسیده که این ارتقای کمّی و کیفی بسیار ارزشمند است.

مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور منجی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه فعالیت برای اربعین را باید از همین حالا آغاز کرد، گفت: یعنی از همین حالا باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کرد، خیلی‌وقت‌ها چون دیر کارها را شروع می‌کنیم، ممکن است کارها آن‌طور که می‌خواهیم پیش نرود، اما اگر کار را به موقع آغاز کنیم، اتفاقات بهتری می‌افتد.

آیت‌الله عابدینی افزود: میزبانی مردم شریف عراق را قدر می‌دانیم، این عزیزان صاحب‌خانه هستند و ما باید به آنان احترام بگذاریم؛ از سوی دیگر بدانیم که هر سال ما در ایام اربعین پذیرای مهمانان بیشتری خواهیم بود که به سمت اسلام خواهند آمد.

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت است، ادامه داد: با این دیدگاه در ایام اربعین به عراق می‌رویم، در ایام قدیم انگلیس و صهیونیست‌ها شیعه و سنی را به جنگ با هم وا می‌داشتند، اما اکنون برای همه روشن شده است که ما گروه عظیمی شیعه خالص و گروهی صهیونیست داریم.

اربعین می‌تواند قاطبه مسیحیان را جذب کند

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: گروهی هم جمعیت خاکستری داریم که امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع) هنوز برایشان شناخته شده نیست و اگر برای این قشر خاکستری درباره ائمه (ع) صحبت کنیم این‌ها با آغوش باز می‌پذیرند و اربعین باید آغوشی باز برای این جماعت باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: برخی مسیحیان را می‌بینیم که صهیونیست هستند که البته جمعیت این گروه زیاد نیست؛ اینها همان‌هایی هستند که خدای متعال در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید مشرکان مسیحی‌نما مثل یهودی‌ها بوده و دشمنان سرسخت مسلمانان هستند.

وی اضافه کرد: قاطبه مسیحی‌ها که تعدادشان زیاد است، همان‌هایی هستند که خدای متعال در ادامه آیه ۸۲ سوره مائده راجع به آن‌ها می‌فرماید بهترین دوستان مسلمانان هستند، این‌ها منتظر پیام رسول خاتم (ص) هستند، این‌ها با امیرالمؤمنین (ع) ارتباط می‌گیرند، باید این‌ها را جذب کرد و اربعین به معنای پذیرایی کردن از این جنس آدم‌هاست.

زائران اربعین پرچمدار ارزش‌های حسینی باشند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود با ذکر اینکه برکات معنوی اربعین ما را به حزب‌الله تبدیل کرده و از هر حزب و جناحی بی‌نیاز می‌سازد، گفت: این حزب و جناح‌ها بارها با آبروی افراد و با دین بازی کرده‌اند.

آیت‌الله عابدینی افزود: وقتی حزب‌الله می‌شویم، باید بدانیم که حزب‌الله نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند، در حالی که در چند قدمی منزلش مسجد است؛ در ضمن حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به نماز جمعه و راهپیمایی‌ها بی‌اعتنا باشد. کسی که به اربعین رفته، در تمام سال باید پرچمدار ارزش‌های امام حسینی و دینی در همه جا باشند.

وی ادامه داد: حزب‌الله نمی‌تواند نسبت به سرنوشت مردم غزه و کرانه باختری بی‌تفاوت بوده و این خونریزی‌های صفاکانه و ددمنشانه صهیونیستی را ببیند و تماشاچی باشد، حزب‌الله باید نسبت به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب گوش به زنگ باشد، هر زمان ایشان سخنرانی دارند ما باید گوش کنیم ببینیم سهم ما در این سخنرانی چیست و ایشان از ما چه انتظاری دارند.

کد خبر 788336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.