تامین ۹۸ درصد آب شرب از سفره‌های آب زیرزمینی یک خطای راهبردی بود

استاندار گلستان تامین ۹۸ درصد آب شرب استان از سفره‌های آب زیرزمینی در دهه‌های گذشته را یک خطای راهبردی خواند و گفت: این خطای راهبردی جبران شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، علی محمد زنگانه ظهر امروز - دوشنبه نوزدهم شهریور- در آئین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: در استان گلستان یک روش و سیاست غلطی را مسئولان ما در دهه‌های گذشته اجرا کردند که خطای راهبردی بود.

وی ادامه داد: در سیاست‌گذاری‌ها برای آب‌رسانی به شهرها و روستاهای آن زمان، ۹۸ درصد تأمین آب شرب را به سفره‌های آب زیرزمینی وابسته کردند که باید این خطای راهبردی جبران شود.

استاندار گلستان بابیان اینکه سد نرماب که کاربری تأمین آب شرب داشت، افزود: تأمین بودجه برای ساخت این پروژه باید به عنوان اولویت نخست استان قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم تکمیل پروژه سد نرماب گام بزرگی برای تأمین آب شرب مردم استان گلستان است، از طرفی نیز شهرها رو روستاهای نوار مرزی استان هم از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

زنگانه خدمت به مردم را به مثابه دو امدادی تشبیه کرد و گفت: نباید هیچ خللی در کار ایجاد شود و باید ثانیه به ثانیه را برای خدمت به مردم بپردازیم.

وی افزود: وظیفه همه ما در کشور است که برای اجرایی شدن کامل مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به گلستان تلاش کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه شهید رئیسی برای مردم خطر می‌کرد و در خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت، اضافه کرد: برای تخصیص بودجه‌های مصوب در سفر دوشنبه هر هفته در تهران موضوعات را از وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه پیگیری می‌کردیم و تا آخرین لحظه خدمت پیگیری خواهیم کرد

وی در خاتمه با بیان این مطلب که خدمت به مردم توفیق است و هیچ منتی نیست، یادآور شد: در دولت شهید رئیسی بدون وقفه برای مردم تلاش کردیم و در حد توان سعی کردیم توسعه متوازن را که تاکید شهید رئیسی بود، در استان ایجاد کنیم.

کد خبر 788240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.