قزوین دومین قطب تولید زیتون کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین دومین تولیدکننده بزرگ زیتون در کشور است و از نظر میزان سطح زیرکشت این محصول نیز رتبه سوم کشور را در اختیار داریم.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های زیتون از حدود ۷۴۰۰ هکتار باغات زیتون استان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۸ هزار تن زیتون از باغ‌های زیتون این استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد باغات زیتون استان قزوین بارور و ۱۲ درصد غیربارور است، افزود: در استان قزوین ۹ هزار و ۵۳۲ هکتار باغات زیتون داریم که ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار آن غیربارور و مابقی این باغات بارور محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین بخش‌های الموت غربی و طارم سفلی را قطب تولید زیتون در استان قزوین معرفی و خاطرنشان کرد: برای دچار نشدن به خسارات ناشی از آفت مگس زیتون ۷۰ درصد زیتون در استان قزوین به صورت سبز و ۳۰ درصد هم به صورت روغنی برداشت می‌شود.

عطایی مدت زمان برداشت این محصول را سه ماه دانست و ادامه داد: برداشت ارقام زودرس زیتون در باغات استان قزوین از نیمه‌دوم شهریور شروع می‌شود و برداشت سایر ارقام این محصول در استان تا نیمه‌نخست آذر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قزوین دومین تولیدکننده بزرگ زیتون در کشور است و از نظر میزان سطح زیرکشت این محصول هم رتبه سوم کشور را در اختیار داریم، خوشبختانه به دلیل سالم بودن روغن زیتون این محصول در ردیف کالاهای اساسی کشاورزی قرار گرفته که مشمول سیاست‌های حمایتی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید و برداشت ۱۴ تن محصول گلرنگ در اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت این محصول در استان قزوین ۵۵ هکتار از اراضی دیم است که ۳۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان آوج و ۲۵ هکتار اراضی دیم شهرستان قزوین را شامل می‌شود.

کد خبر 788208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.