برگزاری دومین دوره جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق در اصفهان

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان از برگزاری دومین دوره جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق در این کلان‌شهر خبر داد.

امیرحسین شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق اظهار کرد: این جشنواره که در نخستین دوره خود با موضوع «انسان، خدا، طبیعت» و شعار «اصفهان شهر جهانی و صنایع دستی» برگزار شد، در سه سطح و ۱۲ رشته تخصصی برگزار و در نهایت از برگزیدگان تقدیر شد.

وی افزود: در دوره اول جشنواره از بین ۱۸۰۴ اثر ارسال شده، ۱۲۰۰ اثر به مرحله داوری راه یافتند و پس از داوری نهایی، آثار برتر در مهر سال گذشته در نمایشگاه فن‌نما اصفهان ارائه و از آن‌ها تقدیر شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: مرحله پایانی دومین دوره این جشنواره نیز با موضوعاتی همچون خلاقیت در بسته‌بندی، توجه به صنایع دستی رو به فراموشی و صادرات در سال ۱۴۰۳ در نمایشگاه فن‌نما اصفهان برگزار و از برگزیدگان در ۹ رشته صنایع دستی در سه سطح و دو گروه مختلف تقدیر می‌شود.

شریعتی گفت: در این دوره برای ۵۴ نفر از شرکت‌کنندگان جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین پوستر دومین دوره این جشنواره طراحی و پس از ترجمه در سایت یونسکو بارگذاری شده است و در حال حاضر شرکت‌کنندگان در دومین دوره جشنواره صنایع دستی خلاق دانش آموزی می‌توانند آثار خود را در سامانه my.isfahan.ir بارگذاری کنند تا برای داوری ارسال شود.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: داوری آثار نیز بر اساس شیوه‌نامه جشنواره در دو مرحله انجام خواهد شد و در نهایت آثار برتر در نمایشگاه فن‌نما سال جاری معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

شریعتی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تقویت اکوسیستم صنایع خلاق در شهر اصفهان و ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان است تا بتوانند در حوزه‌های مختلف صنایع دستی به فعالیت بپردازند و به پایداری فرهنگی و اقتصادی شهر کمک کنند.

وی افزود: شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حمایت‌های لازم را در برگزاری این جشنواره ارائه خواهند داد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تاکید کرد: این جشنواره با حمایت شهردار اصفهان به‌منظور توسعه و ترویج صنایع دستی خلاق در اصفهان برگزار می‌شود تا فضایی برای نمایش استعدادها و تقویت خلاقیت جوانان ایجاد کند.

نمایش آثار برگزیده جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق در نمایشگاه فن‌نما اصفهان

محمد افشاری، کارشناس آموزش فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این باره اظهار کرد: جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق برای سال جاری در دو سطح هنرآموزی و هنرجویی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره، هنرآموزان و هنرجویان هنرستان‌ها در ۹ زمینه شامل قلم‌زنی، تذهیب و تشعیر، دوخت، معرق، فرش، طلا و جواهر، نگارگری و نقاشی ایرانی، خاتم و قلم به رقابت خواهند پرداخت.

کارشناس آموزش فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: مرحله نخست این جشنواره در هنرستان‌ها برگزار شد و برگزیدگان به مرحله دوم، که به‌صورت مجازی و با بررسی آثار انجام می‌شود، راه یافتند.

افشاری گفت: در این مرحله حدود ۶۰۰ اثر به سامانه  my.isfahan.ir ارسال شد که توسط داوران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آثار برتر برای صحت‌سنجی و ارزیابی حضوری انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزیابی نهایی به‌صورت حضوری در هفته اول مهر برگزار می‌شود و آثار برگزیده نهایی در نمایشگاه فن‌نما (۲) که در هفته دوم مهر برگزار می‌شود، به نمایش گذاشته خواهند شد.

کد خبر 788053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.