ثبت بیش از ۸ میلیون نفر شب اقامت در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: در تعطیلات، بالغ بر هشت میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۴۲ نفر شب اقامت در مراکز استان به ثبت رسید و ضریب اشغال تاسیسات اقامتی استان طی این مدت ۱۱۰ درصد بوده است.

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: از دهم تا هفدهم شهریور استان گیلان میزبان نزدیک به شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر بود.

وی افزود: این مسافران به صورت زمینی و ناوگان هوایی وارد گیلان شدند که اکثر آنها با وسایل نقلیه شخصی به استان سفر کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۶۸۳ هزار و ۱۱۳ دستگاه خودرو وارد استان شده که بیشترین آن در روز دوازدهم شهریور با تعداد بیش از ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو و شلوغ‌ترین و پرترددترین محور نیز آزادراه قزوین - رشت بوده است.

جهانی ادامه داد: طی این مدت ظرفیت اماکن اقامتی ثابت و موقت استان تکمیل بود و بالغ بر هشت میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۴۲ نفر- شب اقامت در مراکز استان به ثبت رسید و ضریب اشغال تأسیسات اقامتی استان ۱۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان تا یکم مهر در شرایط ویژه خدمات‌رسانی به گردشگران قرار دارد، گفت: در حال حاضر سه هزار و ۱۷۶ واحد اقامتی با حدود ۵۰ هزار تخت در استان فعال و میزبان مسافران است که ۱۱۵ واحد آن هتل، ۵۱ هتل آپارتمان، ۱۰۲ مجتمع گردشگری، ۱۹ واحد مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۱۷۱ اقامتگاه بوم‌گردی، پنج واحد اقامتگاه سنتی و ۲ هزار و ۶۶۰ خانه مسافر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: طی این مدت نظارت بر مراکز اقامتی، سیاحتی و تفریحی به صورت جدی و متمرکز انجام شد به طوری که از ۴۸۳ مورد از تأسیسات گردشگری استان بازدید به عمل آمد.

کد خبر 788008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.