بدهی‌های شهرداری اصفهان به پیمانکاران افزایش یافته است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش بدهی‌های جزئی و ریز شهرداری به پیمانکاران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ در نطق میان دستور یکصدوچهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای فاجعه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ اظهار کرد: در چنین روزی هزاران جوان به‌دست رژیم دژخیم طاغوتی به شهادت رسیدند که یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی با تقدیر از همکاران فعال در ایام اربعین حسینی افزود: امیدواریم خدمات خادمان شهرداری اصفهان در ستاد اربعین مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در آخرین سال خدمتی شورای ششم اصفهان لازم است به‌صورت اختصار خلاصه‌ای از اتفاقات مهم سه سال اخیر اشاره‌ای داشته باشم.

وی افزود: در این دوره برای بسیاری از مواردی که تاکید کردیم، مصوبه داشتیم، اما نتیجه‌ای جز حرف نداشت و ما ماندیم و انبوهی از آرزوهایی که می‌توانست عملیاتی شود؛ ما گفتیم و اصرار هم کردیم و شرح آن در مکتوبات و مضبوطات آن در مذاکرات جلسات کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق وجود دارد.

نادرالاصلی ادامه داد: اجرای طرح‌های بزرگی همچون بزرگراه شهید چمران و رفع مشکل ترافیکی آن، پل شهیدان طیاره، زیرگذر و روگذر حصه، مساجد و نمازخانه‌های پارکی تحت عناوین مختلف «چشمه‌های نورانی» و «فانوس‌های درخشان» که به‌تازگی نیز مورد بعضی از تعرضات قرار گرفته است و در نهایت محله‌های کم‌برخوردار که به پروژه‌های محله محور تغییر نام پیدا کرده است، مورد تاکید بوده است و البته در دوره ششم شورا به موضوعات مهمی توجه شد که صرف نظر از میزان موفقیت‌ها به چند مورد از آن اشاره و به اختصار می‌پردازیم.

محیط زیست اصفهان نیازمند تدبیر جدی است

وی با بیان اینکه «آب» به‌عنوان مسئله اصلی و اولیه شهر اصفهان که به لسان بزرگان کشور نیز آمده، امروز به سرانجام خوبی رسیده است، تصریح کرد: از همکاران خود در شورای اسلامی شهر توقع و انتظار همراهی و همیاری را داریم تا آنچه در سه سال اخیر رخ داده است، در دوره آینده مدیریتی استان و کشور نیز دنبال شود و اصفهان سرانجام پس از بیش از ۲۰ سال از مشکل خشکسالی و خشکی زاینده‌رود نجات پیدا کند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اهتمام جدی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی با تجهیز، تعمیر و خرید اتوبوس‌ها وجود داشته و اقدام شده است، اما به دلیل بعضی بدعهدی‌ها تاکنون میزان وسایل مورد نیاز برای حمل‌ونقل روان، آسان، پر سرعت، ایمن و با لحاظ مسائل زیست‌محیطی فراهم نشده است که مصوبه امروز در این راستا خوب بود.

نادرالاصلی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح خط ۲ متروی اصفهان، به‌رغم کاستی‌های فراوان به‌ویژه در حوزه تأمین منابع مالی، تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: خدمات حمل‌ونقلی بخش خصوصی و مهم‌تر از همه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقلی شهر در عمل به‌صورت کامل معطل مانده است، در حالی که شهر ناسالم محیط زیستی اصفهان نیازمند تدبیر جدی است.

وی با بیان اینکه حوزه معاونت عمران و سازمان عمران شهرداری اصفهان برای تکمیل حلقه چهارم حفاظتی تلاش زیادی انجام دادند و جدیت و تلاش ویژه‌ای در اجرای پروژه‌ها دارند، گفت: به‌تازگی موضوع پل صاحب روضات و اتفاقی که افتاد، مطرح شد اما بر اساس گزارش کارشناسان، در این مورد اتفاق خلافی صورت نگرفته است و کار جهادی که دوستان ما در حوزه سازمان عمران برای رفع این مشکل انجام دادند، انصافاً جای تشکر ویژه دارد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: در مورد سایر وظایف حوزه شهری هم کلام و سخن بسیار است که البته توأم با تلخی‌ها است، زیرا در حوزه خدمات شهری به‌ویژه در نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.

میلیاردها تومان سرمایه شهر و شهرداری در مجموعه پاساژ زرین معطل مانده است

نادرالاصلی با اشاره به نارضایتی‌ها و اقدامات فراوان انجام نشده که عموماً از نسل‌های قبلی مدیریت شورا و شهر باقی مانده است و با ادعای تجربه و اشراف لازم به کار مدیریت شهری، این امکان وجود داشت که بخش‌های مهمی از آن‌ها برطرف شود، گفت: رفع بعضی مشکلات نشدن از جمله داستان پرغصه مدیریت میدان امام علی (ع) و حل معضلات اجتماعی، مالکیتی، اقتصادی و تجاری که همه بر حل آن اذعان داشتیم، باید مورد توجه قرار می‌گرفت، اما عملکرد بخشی ما را از باز کردن گره‌های آن غافل کرد و همین امروز ملاحظه می‌کنید چه خانواده‌هایی که ادعای متضرر شدن در واگذاری دارایی خود در بیش از ۱۰ سال پیش دارند، اما کسی پاسخگوی آن‌ها نیست، نگرانی آن‌ها ادامه دارد و هنوز غرفه‌های آن‌ها رونق چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه داستان مجموعه پاساژ زرین که موسوم به طلا و جواهر است، با باقی ماندن سرمایه عظیمی از شهر، امروز گرفتار بعضی مسائل اداری به‌ویژه در حوزه میراث فرهنگی شده است، ادامه داد: ناتوانی در رفع مشکلات حقوقی و ساختمان مالکیت آن مسئله بغرنجی شده و میلیاردها تومان سرمایه شهر و شهرداری آنجا معطل مانده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: برای مجموعه بزرگ جهان نما و حل معضلات حقوقی، مالکیتی و توسعه آن ظرفیت بزرگ باید اقدام در خور انجام شود که البته با یک اقدام که امیدواریم صرفه و صلاح مردم لحاظ شده باشد، بخش هتل جهان نما تعیین تکلیف شد، اما نمی‌دانیم چه زمانی به اتمام خواهد رسید.

نادرالاصلی اظهار کرد: مجموعه جهان‌نما قبل از اینکه برای مالکان ذی‌حق آن و برای مردم آورده و منفعتی داشته باشد، بخش‌های فراوانی از آن بعضاً به حیاط خلوت بعضی از افراد و مدیران شهرداری ادارات آن و البته مدیران شهری تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ساختمان‌های بسیار بزرگ و موسعی که در اختیار برخی از قسمت‌های شهرداری قرار داده شده است باید مورد بازدید قرار گیرد، همچنین ساختمان‌های موسوم به پاساژهای چهارباغ که هیچ استفاده منفعتی و سرمایه‌ای از آن نمی‌شود یا ساختمان موسوم به شورا و ساخت اسکلتی از آهن در بهترین نقطه شهری که بحث آن را مفصل کردم، باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نادرالاصلی ادامه داد: مجموعه‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های متعدد به دفعات در شورا مطرح، تصویب و بودجه و ردیف اعتباری برای آن لحاظ شد، اما سرانجام خوبی نداشته است، به‌طوری که شنیده‌ها حاکی از آن است اجرای زیرگذر حصه به نتیجه نرسیده است.

وی با طرح چند سوال درباره اجرای طرح‌ها در شهرداری گفت: در این راستا داستان زمین موسوم به سردخانه واقع در خیابان شهید اشرفی اصفهانی و آورده چند هزار میلیاردی چه سرانجام پیدا کرد؟، برای زمین محل احداث شهرک موتور سیکلت در خیابان سروش که معضلات اجتماعی و ترافیکی سنگین به‌دنبال داشته و موجب گرفتاری روز افزون مردم شده است، چه اتفاقی رخ داد؟

نادرالاصلی تصریح کرد: گره عجیبی که مدیریت‌های قبلی بر زندگی مردم در مجموعه به نام «میدان بهار» ایجاد کرد، به‌رغم پیگیری‌های زیاد در این دوره مدیریت شهری باز نشده است و گویا ما را دوباره به سر خط بازگرداند، بنابراین باید گفت مدیریت معظم شهرداری که نتواند مسئله‌ای به این کوچکی را حل کند، چگونه می‌تواند شهر را مدیریت کند؟

وی اظهار کرد: داستان پایانه صمدیه که به‌لحاظ زمان فرصت‌های بزرگی که از شهر گرفته، به مشروح مطرح شده است، همچنین پروژه‌های موسوم به گل نرگس در منطقه ۷، پروژه خان در منطقه ۱۵ شهرداری، پروژه شهید کشوری و فرصت‌های فراوان انجام خدمت به سرمایه‌گذاران رها شده است، البته درآمدهای قابل توجه برای شهر و خدمت‌رسانی به شهروندان از معدود مواردی است که می‌توان یادآوری کرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس شورای ششم اصفهان گفت: آقای رئیس، وضعیت بدهی شهرداری، بدهی‌های جزئی و ریز فوق العاده به پیمانکاران زیاد شده است؛ چه بسیار طلبکارانی از قشر ضعیف و پیمانکاران مبالغ جزئی میلیونی طلب دارند و ما هیچ نگرانی برای از بین رفتن زندگی آن‌ها نداریم.

وی گفت: داستان اراضی موسوم به کشاورزی و زراعی و مسائل مربوط به ظهرآبادی و کمکی خیابان امام خمینی (ره) که هنوز در هاله‌ای از مشکلات است یا داستان فردوان که شخص تولیت آستان قدس دنبال حل این مسئله هستند، مشکلات زمین‌ها و اراضی اوقافی حصه که کارهای فراوانی شد، اما اتفاقی نیفتاد، از دیگر موضوعات قابل تأمل در شهر اصفهان به‌شمار می‌رود.

نادرالاصلی با تاکید بر اینکه بعضی مسائل را باید مطرح و مشکلات را رفع کرد؛ بی‌شک قصد ما جریان‌سازی نیست، اظهار کرد: ما ادعا داشتیم که این دوره از شورا مجموعه‌ای از تجربه‌ها، مجموعه‌ای از کسانی که نسبت به اوضاع مدیریت شهری اشراف و اطلاع نسبتاً خوبی داشتند و مجموعه‌ای از جوانان و میان‌سالان و احیاناً پیران قوم بودند، اما در بسیاری از مسائل مشکلاتی ایجاد شد که انتظار می‌رود رئیس شورا در یک سال باقی‌مانده از عمر شورای ششم یک سری مسائلی را که قابلیت رسیدگی و حل آن وجود دارد، به خصوص مربوط به حوزه کارکنان شهرداری بررسی و حل شود.

کد خبر 787975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.