کاروان ایثار و مقاومت به منطقه ۱۰ اصفهان می‌آید

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از برگزاری مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی با عنوان «کاروان ایثار و مقاومت» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی با عنوان «کاروان ایثار و مقاومت» به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این برنامه‌ها در اماکن پرتردد، گذرها، بوستان‌ها و مساجد منطقه برگزار می‌شود و شامل سرود، نمایش‌های خیابانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی با محوریت ایثار و مقاومت است.

وی افزود: نمایشگاه جانبی نیز سه روز پیش از برگزاری کنگره در فضای کنگره افتتاح خواهد شد که هدف اصلی آن آشنایی نوجوانان با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، معرفی اهداف شهدا و تقویت روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در میان کودکان و نوجوانان است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: غرفه‌های ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است و در صورت امکان، ادوات جنگی نیز در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

صیرفی‌نژاد گفت: برنامه‌های متنوعی همچون نمایش‌های خیابانی، سرودها، مسابقات، غرفه‌های بهداشت و درمان و عکاسی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است تا فضایی برای بازسازی دوران جنگ و دفاع مقدس ایجاد شود.

وی ادامه داد: اوج این برنامه‌ها، برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و شهدای این منطقه است که با محوریت احترام به خانواده‌های شهدا و حفظ یاد و نام شهدا برگزار می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این کنگره، از هنر برای تبیین داستان‌های دفاع مقدس استفاده شده و از خانواده‌های بیش از ۱۱۰۰ شهید برای حضور دعوت به عمل آمده است، همچنین این برنامه‌ها برای عموم آزاد است و در پایان نیز از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل خواهد شد.

صیرفی‌نژاد گفت: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی، رسالت خود را در برابر شهدا و خانواده‌های آن‌ها به انجام رسانیم و در مقابل این عزیزان سربلند باشیم.

کد خبر 787888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.