پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین

هدف برلین پوشش صددرصدی اینترنت فیبر نوری در سال ۲۰۲۸ است. در مورد پوشش ۵G نیز همین انتظار می‌رود اما این نرخ کامل در سال ۲۰۲۵ به دست خواهد آمد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرانزیسکا گیفی، وزیر اقتصاد برلین، اعلام کرد که پایتخت آلمان در راه تسریع پوشش کامل اینترنت فیبر نوری دو سال زودتر از موعد مقرر است. این بدان معناست که در سال ۲۰۲۸، همه برلینی‌ها می‌توانند از مزایای اتصال دیجیتالی با سرعت بالاتر برخوردار شوند.

پیشرفت در این زمینه بسیار پرسرعت بوده است به‌طوری‌که به سیاستمداران اعتماد به نفس مطرح کردن این ادعای جسورانه را داده است. در نظر بگیرید که در ژوئن ۲۰۲۳، تنها ۱۸ درصد از خانوارها در برلین به اتصال اینترنت فیبر نوری دسترسی دارند. امروزه این درصد به ۳۴ رسیده است که نشان‌دهنده بیش از دو برابر شدن این نرخ در یک سال است.

گیفی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «افزایش بزرگ در ظرفیت شبکه برلین برای شهر و قابلیت‌های آن برای رقابت بین‌المللی ضروری است.»

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین

بهترین شاخص‌های اتصال در سراسر آلمان

این تصمیم‌گیری، خبر خوبی برای هر کسی از عشایر دیجیتال گرفته تا سرمایه‌گذاران فناوری است که پایتخت آلمان را به عنوان مقصد در نظر می‌گیرند. علاوه بر این، بهترین راه برای رساندن مزایای پیشرفت تکنولوژی به ۲.۲ میلیون خانوار در برلین است.

پوشش کامل و صددرصدی نیز هدف شبکه ۵G شهر است و این هدف حتی به خط پایان نزدیک است زیرا نرخ فعلی ۹۹.۷ درصد است. این بدان معناست که تا سال آینده، برلین می‌تواند جایگاه اول خود را از نظر اتصال در سراسر آلمان تأیید کند. سه اپراتور اصلی مخابراتی کشور برای پوشش نزدیک به صددرصدی ۵G در قلمرو جمهوری فدرال تلاش می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، آلمان قانونی را تصویب کرد که به همه ساکنان وعده داده بود که از اینترنت سریع برخوردار شوند.

پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت فیبر نوری و ۵g در برلین

کد خبر 787835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.