به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، برگزار شد و مجتبی قاسمی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این باره اظهار کرد: انعقاد این تفاهمنامه به این دلیل است که اگر ایثارگری بخواهد به قوه قضائیه مراجعه کند، باید در ابتدا در دفاتر قضائی طرح دعوی کند که گاهی اوقات این مراجعات بسیار زمانبر و طولانی بوده و گاهی هم هزینه دربر دارد و شاید برخی نتوانند به دلیل مشکلات جسمی به صورت حضوری مراجعه کنند
وی افزود: ایثارگران مشمول این تفاهمنامه میتوانند از باجه اختصاصی متعاقب این تفاهمنامه استفاده کرده تا در زمان آنها صرفهجویی شود؛ با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان، ایثارگران امکان مراجعه حضوری به دفاتر را ندارند این تفاهمنامه امکان ارائه خدمات غیر حضوری برای آنها را فراهم میکند، به شکلی که دوستان در منزل آنها حضور پیدا کرده و آن خدمتی که قرار بود حضوری دریافت کنند را به آنها ارائه میدهند.
معاون حقوقی بنیاد شهید اضافه کرد: در قبال ارائه خدمت این دفاتر مقرر شد که پس از برآورد بودجه تعرفه دریافتی از ایثارگران صفر باشد و با ارائه کارت ایثارگری یا معرفینامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران بتوانند این خدمات را دریافت کنند.
محمدرضا سلطانی مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز در این باره اظهار کرد: جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و آزادگان براساس محتوای این تفاهمنامه که مدت زمان آن یکساله است، با رعایت ماده ۵۸ قانون جامع خدماترسانی از پرداخت تعرفه خدمات الکترونیک قضائی معاف هستند.
وی افزود: به این ترتیب ارائه خدمات فوق از دو طریق حضوری و غیرحضوری میسر میشود. در خدمات غیر حضوری خدمات از طریق تماس با مرکز پشتیبانی به شماره ۱۴۷۰ (خدمات سیار) و خدمترسانی در محل صورت میپذیرد و خدمات حضوری که جهت تکریم جامعه هدف، در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی باجهای اختصاص داده میشود، البته جهت ارائه خدمت ارائه کارت بنیاد یا معرفی نامه الزامی است و کانون هم موظف است تا این تفاهمنامه را به کلیه دفاتر خود، ابلاغ کند.
مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم براساس متن تفاهمنامه، موظف است که اطلاعات افراد تحت پوشش را در قالب وب سرویس و از طریق سامانه خدمات الکترونیک قضائی قوه قضائیه در اختیار دفاتر خدمات الکترونیک یا کانون پاسخگویی از طریق ۱۴۷۰ قرار دهد که در صورت عدم امکان برقراری دسترسی به وب سرویس فوق، بنیاد با تنظیم معرفی نامه افراد تحت پوشش را به دفاتر خدمات معرفی میکند.
نظر شما