از جایگاه ایران در رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی تا تقدیم مدال طلا به شهید هنیه

ایمنا از جایگاه مطلوب ایران در رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴، تقدیم مدال طلای ورزشکار پارالمپیکی به شهید هنیه، درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر، انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم عمار و اصلاح آئین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ جایگاه مطلوب ایران در رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴ می‌رویم، در ادامه نیز تقدیم مدال طلای ورزشکار پارالمپیکی به شهید اسماعیل هنیه مطرح شده است، همچنین درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر، انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم عمار و ‏‬ اصلاح آئین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از جایگاه ایران در رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی تا تقدیم مدال طلا به شهید هنیه

«ایران» در جایگاه سوم رتبه‌بندی مدالی المپیادهای علمی جهانی ۲۰۲۴

با پایان المپیادهای علمی ۲۰۲۴، در پنج المپیاد با بیشترین کشور شرکت‌کننده (از ۵۳ تا ۱۱۰ کشور) جمهوری اسلامی ایران بعد از کشورهای آمریکا و چین با کسب مجموع ۱۰ مدال طلا، ۱۰ نقره و دو برنز در جایگاه سوم دنیا قرار گرفت.

در سال ۲۰۲۴ دانش‌پژوهان کشورمان موفق شدند تا رتبه اول المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، رتبه چهارم المپیادهای زیست‌شناسی و فیزیک، رتبه هشتم المپیاد شیمی، رتبه نهم المپیاد کامپیوتر و رتبه هجدهم المپیاد ریاضی را در دنیا کسب کنند.

یاسین خسروی مدال طلای خود را به شهید هنیه تقدیم کرد

یاسین خسروی مدال طلای خود را به شهید هنیه تقدیم کرد

یاسین خسروی، ورزشکار کرمانشاهی که در رقابت پارادوومیدانی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ توانست در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۷ مردان در مرحله فینال چهار بار رکورد پارالمپیک را ارتقا دهد و به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند، ضمن تقدیم مدال خود به ملت بزرگ ایران و مردم پاوه، اظهار کرد: این مدال را به شهید راه مقاومت اسماعیل هنیه تقدیم می‌کنم که چندی پیش در تهران به شهادت رسید.

وی همچنین تمام جهانیان را به صلح و آرامش دعوت کرد.

درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر

درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر

در این رقابت‌ها که در شهر اسکندریه مصر برگزار شد، امیرعلی عسگری موفق به کسب نشان طلا، امیرحسین فرخنده‌فر و امیررضا درستی موفق به کسب نشان نقره، و پارسا فرج پور موفق به کسب نشان برنز شدند.

در این رقابت‌ها تیم‌های چین، آمریکا و لهستان در رتبه‌های اول تا سوم ایستادند؛ با توجه به تأخیر در صدور روادید، تیم ایران در این مسابقات به صورت برخط شرکت کرده بود.

المپیاد کامپیوتر یکی از مفهومی‌ترین المپیادها است و بیشتر از هرچیزی بر روی تقویت مهارت حل مسئله در دانش‌آموزان تاکید دارد، این المپیاد پس از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش‌آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم عمار منتشر شد

فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم عمار منتشر شد

بر اساس فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم عمار هنرمندان تا دهم آبان فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اثر خود در پایگاه جشنواره به نشانی Fanoos.AmmarFilm.ir و تحویل اثرشان به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، تولیدات تلویزیونی، برنامه اینترنتی، فضای مجازی، تولیدات ویدئویی و تصویری با استفاده از هوش مصنوعی، فیلم‌ِما و فیلم‌نامه در موضوعات «نهضت جهانی مستضعفین»، «نظم جدید جهانی»، «آرمان روح‌الله»، «جمهور پیروز»، «عدالت»، «رویای ایرانی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی» و «جنگ فرهنگی» با هم به رقابت می‌پردازند.

آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اصلاح شد

آئین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اصلاح شد

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هفتم شهریور سال جاری هیئت وزیران را یازدهم شهریور به وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

مطابق این مصوبه، در جز ۶ ماده یک آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در یکم مرداد سال جاری به تصویب هیئت دولت رسیده بود، واژه «خالص» حذف و در انتهای جز مذکور، عبارت «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند «ث» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» اضافه می‌شود.

متن قبل از اصلاح به این شرح است:

مابه‌التفاوت: اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰ درصد میانگین مبلغ خالص حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز.

بعد از اصلاحیه از یازدهم شهریور ۱۴۰۳ به متن زیر تغییر کرد:

مابه‌التفاوت: اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰ درصد میانگین مبلغ حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند «ث» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور.

کد خبر 787770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.