آغاز رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به میزبانی یزد

رئیس فدراسیون والیبال کشور با اشاره به آمادگی استان یزد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی گفت: رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ از فردا به مدت سه روز به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سید میلاد تقوی شب گذشته _شنبه هفدهم شهریور_ در نشست خبری مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا که به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر در استان یزد و شهرستان اردکان اقدامات خوبی در حوزه ورزش به خصوص والیبال انجام شده است.

وی افزود: استان یزد جزو ظرفیت‌های ارزشمند در والیبال کشور محسوب می‌شود، از تمام فعالان این حوزه در استان یزد تقدیر می‌کنم، چراکه کار بزرگ و دشوار آمادگی برای میزبانی را در یک فرصت اندک با همت همگانی محقق کردند.

رئیس فدراسیون والیبال کشور ادامه داد: تیم شهداب یزد ستون این خیمه برای اجرای مقدمات میزبانی در یزد بود، میزبانی مسابقات جهانی و آسیایی در رشته گروهی و تیمی کار مهمی است و بر اساس گزارش ناظر فدراسیون آسیا یکی از بهترین شرایط برای میزبانی در شهر جهانی یزد رقم خورده است.

هزینه ۲۵ میلیارد تومانی جهت آماده‌سازی زیساخت‌های مسابقات باشگاه‌های آسیا

زهیر حاجی حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست تاکید کرد: با پیگیری و حمایت‌های استان یزد و همراهی خوب باشگاه شهداب یزد استان یزد میزبان جام باشگاه‌های آسیا شد.

وی ادامه داد: این مسابقات تنها رویداد بین‌المللی است که در این سطح در استان یزد و شهر جهانی یزد برگزار می‌شود، البته پیش از این نیز جام فجر بدمینتون با حضور ۲۷ کشور در سال گذشته به میزبانی یزد انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اصلی در برگزاری این نوع رویدادهای بین‌المللی اقدامات زیرساختی بود؛ بنابراین فرآیندهای برگزاری، تأمین و تجهیز برگزاری مسابقات بسیار حائز اهمیت بود.

حاجی حسینی اضافه کرد: دو سالن برای تمرین و یک سالن برای مسابقات لازم بود که آماده و نکاتی که برای اخذ تاییدیه اعلام شده بود اجرا و رفع شد.

وی با بیان اینکه ورزشگاه شاهدیه به عنوان سالن اصلی مسابقات آماده این رویداد شده است، عنوان کرد: دو سالن دیگر نیز از محل اعتبارات ملی تجهیز شد و رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان توسط ورزش و جوانان برای بهسازی و بازسازی این سه سالن هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد تصریح کرد: مجموعه‌های ورزشی استان طی سال‌های متمادی تنها استفاده شدند، اما اکنون شرایط میزبانی سبب شد زیرساخت‌های ورزشی استان از جمله ورزشگاه شهید صدوقی نیز مرمت و بهسازی و زیرساخت‌های ورزشی فراهم شود تا در یک فرایند کاری ۲،۵ ماهه فعالیت‌های چشم‌گیری صورت گیرد.

حاجی حسینی ادامه داد: همزمان با آماده‌سازی و هماهنگی‌های این رویداد سایر فعالیت‌های ورزشی استان برگزار برگزار می‌شد، از جمله پروژه‌های ورزشی استان آماده‌سازی ورزشگاه شهید نصیری، تکمیل چهار استخر ورزشی در استان، اجرای ۴۰ پروژه ورزشی چمن مصنوعی و سالن‌های چند منظوره و آماده‌سازی ورزشگاه شهید نصیری برای میزبانی لیگ برتر فوتبال است‌.

وی با بیان اینکه رویداد بین‌المللی مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا با کمترین چالش و مشکل انجام شد، ادامه داد: رویدادهای اینچنین فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ و تمدن یزد است و ظرفیت‌های ورزشی کشور و شهرها را به سایر کشورها معرفی می‌کند.

ظرفیت سالن شاهدیه برای تماشای مسابقات در روز نخست بازی‌ها تکمیل شد

امیر شرافت، مدیر باشگاه شهداب یزد نیز در این نشست با بیان اینکه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از فردا به مدت سه روز با حضور هشت تیم در یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: دو تیم از ایران از باشگاه فولاد سیرجان و شهداب یزد در این رویداد آسیایی حضور دارند.

وی ادامه داد: در این رویداد جایگاه ویژه‌ای برای حضور خواهران در نظر گرفته شده است و بلیت فروشی‌ها صورت گرفته در ساعات اولیه به دلیل استقبال بالای مردم از خرید بلیط سامانه دچار اختلال شد.

مدیرعامل باشگاه شهداب یزد با اشاره به استقبال ۱۰۳ هزار نفری والیبال دوستان به سایت فروش بلیت فروشی گفت: مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا برای چهار بازی نخست به این شکل در نظر گرفته شده بود که امکان تماشای هر چهار مسابقه با یک بلیت وجود دارد، ساعت ۱۷:۰۰ روز پنجشنبه سامانه باز شد و با ورود حجم گسترده‌ای از کاربران به داخل سایت مواجه شدیم.

شرافت افزود: بر اساس آمار ۱۰۳ هزار نفر روز پنجشنبه وارد سایت شدند و این موضوع باعث شد سایت حدود هفت ساعت از دسترس خارج و روز جمعه مجدد باز شود، شب گذشته ساعت ۲۰:۳۰ کل ظرفیت سالن برای روز نخست کامل شد.

کد خبر 787734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.