اختصاص ۲۰ هکتار از اراضی میدان تیر برای احداث فضای سبز شهری

شهردار منطقه ۳ تبریز از اختصاص بیش از ۲۰ هکتار از اراضی میدان تیر برای احداث فضای سبز در این نقطه از حاشیه شهر تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، علی قاسمی ظهر امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در حاشیه بازدید یعقوب هوشیار شهردار تبریز از مراحل آماده سازی اراضی ۵۹ هکتاری میدان تیر، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فضای سبز در مناطق کم برخوردار یکی از عمده مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان ساکن در این پهنه‌ها است؛ بر این اساس و در راستای تأمین فضای سبز این محدوده‌ها بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ۵۹ هکتاری میدان تیر برای ایجاد فضای سبز و چند پارک محله‌ای اختصاص یافته است.

وی افزود: با هدف تأمین سرانه فضای سبز هسته‌های جمعیتی واقع در آخر طالقانی، شهرداری منطقه ۳ بعد از آزادی سازی اراضی موسوم به میدان تیر در ۵۹ هکتار بیش از ۲۰ هکتار از این اراضی را جهت ایجاد فضای سبز آماده می‌کند.

شهردار منطقه ۳ تبریز تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزهای صورت گرفته و در ابتدای امر طی روزهای آتی عملیات احداث فضای سبز در امتداد کمربندی میانی و به عمق ۳۰ متر توسط این منطقه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، تعیین تکلیف اراضی ۵۹ هکتاری میدان تیر جهت ایجاد کاربری‌های مسکونی، تجاری، خدماتی، ورزشی و تفریحی و فضای سبز از آغاز فرایند آماده سازی این اراضی از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۳ تبریز است که در این راستا احداث چند رشته خیابان از جمله یک رشته خیابان ۴۵ متری و چند مسیر دیگر از مهمترین اقداماتی است که در داخل این سایت انجام خواهد گرفت و این امر باعث می‌شود تا عبور و مرور در داخل این سایت به سهولت انجام شود.

کد خبر 787609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.