افزایش ۱۵ درصدی تولید پسته کشور در مقایسه با دو سال گذشته

میزان تولید پسته در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با دو سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همواره کشاورزی ایران در جهان با محصول پسته شناخته شده و این محصول جز مهمترین کالاها و محصولات غیرنفتی ایران است.

پسته از نظر اقتصادی و درآمدزایی ارزی برای کشورمان از بااهمیت بالایی برخوردار است به‌طوری که از آن به عنوان طلای سبز یاد می‌شود و در بین محصولات باغبانی، به‌عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه ویژه‌ای دارد.

هم اکنون پسته در ۲۷ استان کشور تولید می‌شود؛ همین تولیدات باعث شد که سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار صادرات پسته داشته باشیم.

داریوش سالم‌پور، مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پسته یکی از محصولات مهم بخش کشاورزی و زیربخش باغبانی کشور است، اظهار کرد: ایران رتبه اول دنیا را در سطح زیر کشت باغات پسته به خود اختصاص داده و از نظر میزان تولید نیز ایران رتبه دوم جهان را دارد.

وی افزود: با توجه به مقاومت پسته به شرایط اقلیمی و کم‌آب و خشکی، بیشتر تولید پسته در فلات مرکزی ایران انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع ارقام پسته در کشور تولید و برداشت می‌شود، گفت: نیمی از تولید پسته مصرف داخلی است و نیم دیگر هم به سایر کشورها صادر می‌شود که این محصول از نظر ارزآوری رتبه اول در محصولات کشاورزی را داراست.

گفتنی است؛ استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، سمنان و مرکزی از مراکز اصلی تولید پسته در کشور هستند.

کد خبر 787592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.