مراقب ترفند جدید مجرمان سایبری با موضوع انتخاب رشته کنکور باشید

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در مورد تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر به شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۳ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و مهلت تعیین شده در خصوص انتخاب رشته دانشگاهی تبلیغات متعددی در فضای مجازی مبنی بر ارائه مشاوره‌های تحصیلی توسط مؤسسات مجاز و صاحب اعتبار در جریان است.

وی افزود: افراد شیاد با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و مؤسسات مجاز و انتصاب خود به صورت جعلی به سازمان سنجش با فریب متقاضیان کنکور مبنی بر قبولی تضمینی در انتخاب رشته از آنها کلاهبرداری می‌کنند و لازم به ذکر است کلاهبرداران در این حوزه هیچ گونه مدرک تحصیلی و هیچ گونه تخصصی در حوزه انتخاب رشته‌های دانشگاهی ندارند و این اقدام این اشخاص به قصد کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: داوطلبان مجاز انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و در صورت نیاز به مشاوره تنها از طریق مؤسسات قانونی و مجاز و صاحب اعتبار اقدام کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موارد را از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا سراسر کشور در میان بگذارند.

کد خبر 787588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.