اصلاح درزهای انبساطی عرضی تقاطع غیرهمسطح لاله در مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اصلاح و بهسازی درزهای انبساطی عرضی تقاطع غیرهمسطح لاله، واقع در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت عبور و مرور شهروندان و خودروها، با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال با موفقیت اجرا شد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌های سواره‌رو یکی از سازه‌های مهم و حساس و شریان‌های حیاتی یک شهر است، از این‌رو بررسی آسیب‌پذیری و تعمیر نقاط آسیب‌دیده آن‌ها یکی از کارهای حساس است، زیرا پل‌ها در اثر گذر زمان و به‌دلیل وجود بارهای ترافیکی و جانبی به تعمیر و مقاوم‌سازی نیاز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از اجزای مهم در پل‌ها که باید نگاه ویژه‌ای به تعمیر و اصلاح آن داشت، درزهای انبساطی است، افزود: درز انبساط پل یکی از اجزای پل محسوب می‌شود که از خرابی و خسارت ناشی از انبساط و انقباض پل جلوگیری می‌کند؛ سازه‌های بزرگ همچون پل‌ها در اثر تغییرات دمایی که به واسطه تغییر فصل، منبسط و منقبض می‌شود، این تغییرات در طولانی مدت می‌تواند به بدنه پل آسیب وارد کند.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درزهای انبساط پل روی درز بین قطعات دال و عرشه پل اجرا می‌شود و از پل در برابر نوسانات دمایی و دیگر عوامل محیطی محافظت می‌کند، ادامه داد: عوامل زیادی همچون مقاومت در برابر خوردگی در مناطق مرطوب، تحمل دمای بالا و پایین در مناطق گرمسیر و سردسیر، همچنین مقاومت در برابر فرسایش در مکان‌های پرتردد، در انتخاب درز انبساط مناسب مهم است.

توکلی‌پور با بیان اینکه درز انبساط پل یکی از روش‌های مقابله با عوامل طبیعی همچون نوسانات دمایی است، خاطرنشان کرد: پل لاله یکی از پل‌های قدیمی شهر اصفهان است که در اوایل دهه ۸۰ توسط شهرداری اصفهان احداث شد؛ این پل در یکی از مسیرهای پرتردد شهر قرار دارد و با توجه به اینکه مدت زیادی از تعمیر و اصلاح درزهای انبساطی این پل گذشته بود، اصلاح آن‌ها در دستورکار مدیریت نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پل لاله در مجموع شامل ۸ درز انبساطی عرضی است که تمام آن‌ها از نوع درز انبساطی آسفالتی بوده که نیاز به اصلاح داشت و از این بین ۴ درز انبساطی در مسیر میدان لاله در محل ایستگاه پایانی اتوبوس‌های شهری قرار دارند و ۴ درز دیگر نیز در مسیر خیابان لاله قرار دارد.

اصلاح درزهای انبساطی عرضی تقاطع غیرهمسطح لاله در مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: برای اصلاح درزهای انبساطی پل لاله تعداد ۸ عدد درز به‌صورت آسفالتی به طول حدود ۱۲۰ متر طی برنامه‌ریزی صورت پذیرفته در بازه ۱۵ روزه تعمیر شد.

توکلی‌پور با بیان اینکه تعمیرات درزهای انبساطی پل‌ها امری تخصصی است و مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری، با لحاظ کردن انواع روش‌های اصلاح درزهای انبساطی و دیتایل‌های اجرایی مختلف و راهنمایی از مشاوران خبره، بهینه‌ترین روش اصلاح آن‌ها را انتخاب و عملیاتی کرده است، عنوان کرد: با توجه به محدودیت مجریان ذی‌صلاح و توانمند در این زمینه، مدیریت نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهری در سال گذشته نسبت به توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص، اقدام کرده است.

وی با اشاره به پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل لاله که توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان اصلاح شده است، گفت: عملیات اصلاح درزهای انبساطی پل امام خمینی (ره) نیز به‌صورت شبانه اجرایی شد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات اصلاح و بهسازی درزهای انبساطی عرضی تقاطع غیر همسطح لاله واقع در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری اصفهان افزود: این پروژه با هدف افزایش ایمنی و بهبود کیفیت عبور و مرور شهروندان و خودروها، با اعتباری حدود ۵ میلیارد ریال با موفقیت اجرا شد.

کد خبر 787578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.