به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان عبدالله حبیبی امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در جمع رسانهها اظهار کرد: در استان خوزستان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و برخی مشکلات خارج از حوزه آموزش و پرورش، درخواست نقل و انتقال برون استانی وجود دارد که همین امر موجب شده تا خوزستان سالها با مشکل کمبود نیرو مواجه شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات در هر حوزه وجود دارد افزود: برای رفع هر مشکل راهحلهایی وجود دارد. در استان خوزستان اتاقهای بررسی وضعیت از اسفندماه تشکیل شد و هفت ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، شروع به برنامهریزی کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه اتاقهای بررسی وضعیت هر شهرستان تشکیل شد و کمبود نیروهای آن بررسی شد، ادامه داد: مشکل کمبود نیرو با بهکارگیری نیروهای حقالتدریس، همکاران بازنشسته، دانشجو معلمان سال آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام ماده ۲۸ و کنترل درخواست نقل و انتقالات تا حدود زیادی مهار شده است.
حبیبی اضافه کرد: یکی از چالشهایی که هر سال در آغاز سال تحصیلی با آن مواجه بودیم مربوط به صدور ابلاغ همکاران، تعیین ضوابط، برنامه هفتگی کلاسها و سایر موارد مشابه این بود اما امسال برای نخستین بار در استان خوزستان پروژه مهر را پایان ۳۱ مردادماه تعریف کردیم.
وی توضیح داد: صدور ابلاغ همکاران شاغل در مقطع ابتدایی از تیرماه سال جاری آغاز شد و پس از آن متوسطه اول و دوم نیز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد ابلاغ همکاران در مقطع ابتدایی صادر شده است و ۱۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به کلاسهای چندپایه و نقل و انتقال همکاران میباشد.
وی ادامه داد: این برنامهریزی سبب شد تا استان خوزستان در آغاز سال تحصیلی با چالشهای کمتری مواجه شود. در راستای مدیریت هرچه بهتر شرایط یک دوره بازدید گسترده در تمام مناطق استان انجام شد و مرحله دوم این بازدیدها نیز به زودی آغاز خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: نیروهای معین که از طرف اداره کل به مناطق و نواحی اعزام میشوند نواقص و مشکلات را بررسی میکنند، مهر امسال همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) است از همین رو سال تحصیلی جدید را "مهر محمدی" نامگذاری کردهایم، امیدواریم این سال را به شیوهای آغاز کنیم که هیچ معلمی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
حبیبی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس خوزستان بر اساس کارنامههایی که در حوزههای پرورشی و آموزشی برای آنها صادر خواهد شد سنجیده میشوند، مدیران باید در قالبهای مختلف مانند برنامههای صبحگاهی، شرکت در جشنوارهها، مسابقات و یادوارههای شهدا، تمام مفاهیم مهم دینی و ملی ازجمله فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف، حجاب، قرآن و عترت را در مدرسه اجرا کنند
وی عنوان کرد: مبنای عملکرد ما در آموزش و پرورش اسناد بالادستی است مهمترین سند به عنوان چراغ راه، سند تحول بنیادین است بر همین مبنا بخشی از وظایف آموزش و پرورش ریشهای و اصیل میباشند و بخشی دیگر فرعی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تربیت تمام ساحتی یک دانشآموز طی ۱۲ سال در آموزش و پرورش، حیات طیبه، شناخت هویتهای مذهبی و آموزش مهارتهای مهم فردی و اجتماعی زندگی هدف اصلی ما است.
حبیبی با اشاره به مراحل آموزش در این وزارتخانه خاطر نشان کرد: مرحله کودکستان دوره شناخت، دبستان دوره یادگیری سواد و متوسطه دوره مهارتآموزی است، دانشآموز در این ۱۲ سال باید به این مهارتهای مهم زندگی دست یابد.
وی با بیان اینکه در هیچ کجای سند تحویل بنیادین از آزمون نامی برده نشده است ادامه داد: هدف ما، آموزش و پرورش است و اگر آزمونی گرفته میشود باید در راستای آموزش باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: مدارس استعداد درخشان بر اساس رقابتهای علمی شکل گرفتهاند انتظار از این مدارس ویژه است و امیدواریم با برنامهریزی صورت گرفته و اقدامات پیش ینی شده شاهد رتبههای خوب کنکور باشیم.
نظر شما