آتش‌سوزی کبیرکوه در مراحل اولیه مهار شد

فرماندار دره‌شهر گفت: روز گذشته (جمعه) چندین فقره آتش‌سوزی در سطح جنگل‌های کبیرکوه محدوده شهرستان دره‌شهر رخ داد که در مراحل اولیه مهار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، هوشنگ طاهری صبح امروز _شنبه هفدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز جمعه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع چهار نقطه کبیرکوه و محدوده شهرستان دره‌شهر از جمله پُشته فرهادآباد، ارتفاعات مجاور روستای قلعه تسمه، منطقه سرآسیاب و پلنگ آباد روی داده بود.

وی افزود: آتش‌سوزی در این مناطق عصر روز جمعه با حضور نیروهای مردمی و عوامل اطفای حریق در این مناطق مهار اولیه شد.

فرماندار دره شهر تصریح کرد: پوشش گیاهی متراکم، وزش شدید باد و سقوط تنه‌های نیم سوخته درختان در ارتفاعات مجاور روستای قلعه تسمه موجب شروع دوباره این آتش‌سوزی در شب گذشته شد.

طاهری خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی و عوامل اطفای حریق ستاد مدیریت بحران شهرستان شب گذشته در راستای کنترل و جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی به نقاط دیگر در محل حضور داشتند و در اولین دقایق صبح امروز نیز گروهی دیگر از عوامل اطفای حریق به منطقه برای پایش و مهار این آتش‌سوزی به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود سخت گذر بودن منطقه و شدت وزش باد، همه عوامل و دست‌اندرکاران اطفای حریق برای مهار آتش در تلاش هستند.

فرماندار دره شهر ادامه داد: از گردشگران درخواست می‌شود هنگام حضور در جنگل‌ها و مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کنند و اگر آتش روشن کردند، آن را خاموش کنند.

کد خبر 787492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.