قیمت گوشی شیائومی نوت 12 s + مشخصات و بررسی Redmi Note 12S (۲۵ شهریور)

نوت 12s یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط کمپانی چینی و محبوب شیائومی به حساب می‌آید. این محصول جدید به نمایشگری با حاشیه‌های باریک مجهز شده و طراحی مدرن و عرضه در رنگ‌های مختلف موجب شده تا حتی سخت‌پسندها نیز برای خرید آن وسوسه شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوت ۱۲ اس یکی دیگر از میانرده‌های شیائومی است که در آوریل ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) روانه بازار شد.

مشخصات گوشی شیائومی نوت ۱۲ s از نظر نرم افزار

فلسفه ساخت Note 12S از نظر نرم‌افزار تقریباً شگفت‌انگیز است. در حالی که مدل‌های پرو با اندروید ۱۲ قدیمی راه‌اندازی می‌شوند، این مدل یک پله جدیدتر شده و بنابراین به‌روزرسانی‌های طولانی‌تری نسبت به مدل‌های مشابه با قیمت بالاتر ارائه می‌دهد. احتمالاً تا سال ۲۰۲۶ به‌روزرسانی‌های امنیتی و تا اندروید ۱۵ را دریافت خواهد کرد. شیائومی در این گوشی سیستم اندروید را با رابط کاربری MIUI خود ترکیب کرده تا تجربه خاص و منحصربه‌فرد خود را به کاربران هدیه دهد.

ردمی نوت ۱۲ اس همان طور که اشاره شد، مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و سیزدهمین نسخه از آن را اجرا می‌کند. رابط کاربری این مدل نیز MIUI 14 است که ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

همچون هر گوشی شیائومی دیگر، نرم‌افزار این گوشی به شما این امکان را می‌دهد که آیکون‌ها را از نظر اندازه و طرح شخصی‌سازی کنید، همچنین کنترل بهتر گالری و موزیک هم از دیگر قابلیت‌های این نسخه به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی شیائومی نوت ۱۲ s از نظر سخت افزار

شیائومی برای تجهیز بخش سخت‌افزاری Redmi Note 12S به سراغ شرکت تایوانی مدیاتک رفته و تراشه Helio G96 را به‌عنوان قلب تپنده میان رده جدید خود انتخاب کرده است. MediaTek Helio G96، یک چیپست ۸ هسته‌ای است که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و با استفاده از فناوری فرآیند ۱۲ نانومتری ساخته می‌شود. این تراشه دارای ۲ هسته Cortex-A76 با سرعت ۲۰۵۰ مگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با سرعت ۲۰۰۰ مگاهرتز است.

طبق ادعای شرکت سازنده، تراشه گوشی نوت ۱۲ اس عملکرد پایدار، روان و بادوامی را در بازی ارائه می‌کند، بنابراین اگر گیمر هستید و یک گوشی در حدود قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ اس می‌خواهید، روی این مدل حساب باز کنید. در تست بازی پابجی، توانست با گرافیک متوسط بدون هیچ لگ و تأخیری این گیم را اجرا کند، اما احتمالاً با افزایش گرافیک بازی شاهد افت اندکی در عملکرد آن باشیم.

می‌توان گفت نوت ۱۲S به عنوان جذاب‌ترین گوشی ۸ گیگابایتی در این کلاس قیمتی در نظر گرفته می‌شود، به طوری که به نسبت سایر رقبا بسیار بهتر از پس عملکردهای مولتی تسکینگ خود برمی‌آید.

از مزیت‌های این مدل به نسبت نسل قبلی، می‌توان به بهبود تجربه کاربری به خصوص در جابجایی برنامه‌ها یا پشتیبانی از بازی‌ها با گرافیک بالا و پایداری بیشتر در اجرای آن‌ها نام برد، همچنین با یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، به راحتی می‌توانید با گوشی نوت 12S تا یک روز کامل و بدون اتصال به شارژر بازی کنید.

شیائومی 12S در استفاده روزمره سرعت خوبی ارائه می‌دهد و برنامه‌ها بدون مشکل باز می‌شوند.

شما می‌توانید بین برنامه‌های باز در حافظه رم جابجا شده و یا حتی به صورت مداوم با چند برنامه کار کنید. اسکرول کردن در منوها و شبکه‌های اجتماعی هم روان و بدون مشکل است و قطعاً سخت‌افزار این گوشی شما را ناامید نمی‌کند. با اینکه قدرت سخت افزاری نوت ۱۲ اس جز نقاط قوت آن نیست، اما در مجموع تجربه رضایت‌بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در بازی با این میان‌رده محدودیت زیادی را احساس نمی‌کنید. البته افت فریم و لگ زدن، حین بازی‌های سنگین دور از انتظار نیست.

طراحی گوشی شیائومی نوت ۱۲ s

طراحی شیائومی نوت ۱۲S مثل سایر مدل‌های میان رده شیائومی در سال‌های اخیر است و ظاهراً شیائومی هنوز تصمیم نگرفته خلاقیتی در زبان طراحی خود ایجاد کند. این گوشی با ابعاد ۸.۱×۷۳.۹×۱۵۹.۹ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۷۶ گرم عرضه می‌شود، بنابراین از نظر خوش دست بودن، یک مدل خوب به حساب می‌آید.

بدنه نوت 12S به صورت کاملاً تخت ساخته شده، اما در طراحی لبه‌ها مقداری خمیدگی ایجاد دیده می‌شود که تا فریم‌ها ادامه دارد و یک ظاهر زیبا را شاهد هستیم. می‌توان گفت که این طراحی با سیاست خوش‌دست‌تر شدن گوشی انجام شده که موفق هم بوده است و گوشی شیائومی نوت ۱۲S با داشتن وزن قابل قبول، در طولانی مدت باعث خستگی کاربر نمی‌شود.

پنل پشتی میزبان ماژول دوربین مستطیل شکل است که لنز اصلی و بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی در بالای آن خودنمایی می‌کند. اسپیکرهای استریو و جک ۳.۵ میلی‌آمپری هم در بالای ردمی نوت 12S قرار دارد. در بخش پایینی گوشی نیز اسپیکر و پورت شارژ تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت نیز در کنار این گوشی به چشم می‌خورد.

درون اسلات سیم‌کارت ردمی نوت ۱۲S می‌توانید کارت حافظه قرار دهید، اما باید توجه داشته باشید که کارت میکرو اس‌دی به جای سیم‌کارت دوم قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید بین داشتن کارت حافظه یا داشتن دو سیم‌کارت همزمان انتخاب کنید.

شیائومی نوت ۱۲ S در رنگ‌های زیبای مشکی، آبی و سبز به بازار عرضه شده است.

قیمت گوشی شیائومی نوت 12 s + مشخصات و بررسی Redmi Note 12S

نمایشگر گوشی شیائومی نوت ۱۲ s

اینکه نوت ۱۲ اس در دسته میانرده‌های خوش‌قیمت قرار گرفته باعث نشده تا برای ساخت صفحه‌نمایش آن از پنل آمولد استفاده نشود. از آنجایی که با یک پنل آمولد طرف هستیم، پس انتظار داریم رنگ مشکی عمق خوبی داشته باشد و کنتراست تصاویر هم امتیاز خوبی را کسب کند و همان‌طور که انتظار داشتیم، ردمی نوت ۱۲ S به دلیل توانایی خوبی که در خاموش کردن پیکسل‌ها دارد، کنتراست بالایی از خود نشان می‌دهد، همچنین رنگ‌ها را هم به شکلی واضح نمایان می‌کند.

نمایشگر ۶.۴۳ اینچی گوشی ردمی نوت ۱۲ اس ضمن ارائه نرخ نوسازی ۹۰ هرتز که روان بودن دستگاه را تضمین می‌کند، رنگ‌ها را پویا و زنده به معرض نمایش می‌گذارد. با این حال، شما امکان انتخاب تنظیمات بین نرخ نوسازی استاندارد ۶۰ هرتزی و ۹۰ هرتزی را دارید.

اگر به تنظیمات نمایشگر نوت ۱۲S نگاهی بیندازید خواهید دید که ۴ تنظیم برای ارائه رنگ وجود دارد. این نمایشگر به طور پیش فرض روی حالت Vivid قرار دارد، با این حال شما می‌توانید حالت Saturated (رنگ‌ها با اغراق نمایش داده می‌شوند)، حالت Standard (نمایش رنگ در گستره sRGB) را انتخاب کنید و یا به صورت دستی کل تنظیمات پنل را تغییر دهید.

حداکثر روشنایی این نمایشگر در حالت خودکار و دستی به ۷۰۰ تا حداکثر ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که در اکثر شرایط نوری عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی زیر نور شدید خورشید شما را ناامید نمی‌کند.

صفحه نمایش حدود ۸۴.۵% از پنل جلو را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های اندکی را باقی گذاشته است. نمایشگر نوت ۱۲ اس رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ دی پلاس) و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ را برای کاربر خود به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، شیائومی از گوریلاگلس ۳ برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی استفاده کرده که خیال شما را از بابت ضربه و خط و خش راحت می‌کند.

باتری گوشی شیائومی نوت ۱۲ s

گوشی نوت ۱۲S با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری شارژدهی بسیار خوبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. در استفاده‌های معمول باتری این مدل بیش از یک‌روز دوام می‌آورد. این گوشی از طریق USB Type-C 2.0 شارژ می‌شود. بعلاوه، یک شارژر ۳۳ واتی هم درون جعبه وجود دارد که به سرعت شارژ می‌افزاید.

دوربین گوشی شیائومی نوت ۱۲ s

ماژول دوربین شیائومی نوت 12S میزبان لنزهای سه‌گانه با مشخصات زیر است:

  • دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل؛ لنز واید ۲۶ میلی‌متری؛ فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز؛ سایز سنسور ۱/۱.۹۷ اینچ، سایز پیکسل ۰.۷ میکرومتر
  • دوربین اولتراواید: ۸ مگاپیکسل؛ لنز اولتراواید با پوشش ۱۱۸ درجه؛ سایز سنسور ۱/۴.۰ اینچ؛ سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر
  • دوربین ماکرو: لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی؛ f/2.4

نقطه قوت گوشی شیائومی نوت ۱۲ S دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن است که با وجود اینکه از همان لنز و سنسور نسل قبلی (Isocell HM2 سامسونگ) استفاده شده، اما باز هم نتایج خارق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کیفیت عکس‌های این گوشی در شرایط نوری ایده آل و محیط‌های بسیار روشن شما را شگفت زده می‌کند. در عکس‌های گرفته شده جزئیات زیادی به چشم می‌خورد و تصاویر از شارپنس بالایی برخوردارند. علاوه بر میزان حداقلی نویز، گستره دینامیکی و کنتراست عکس‌های گرفته شده با دوربین نیز در بازه قابل قبول قرار دارد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی ردمی ۱۲ اس هم در ارائه جزئیات و شارپنس موفق بوده، اما قاعدتاً انتظار نمی‌رود به خوبی لنز اصلی عمل کند.

آخرین لنز یعنی سنسور ماکرو هم بیشتر جنبه تزئینی دارد و جز در موارد کمی مثل عکاسی از سوژه‌های کوچک در فاصله نزدیک کاربرد دیگری ندارد. در مورد لنز جلویی هم باید گفت که دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی سونی در این گوشی به خوبی از عهده وظایف خود بر می‌آید و عکس‌های جذاب و باکیفیتی از شما ثبت خواهد کرد. به طور کلی با توجه به اینکه قیمت نوت ۱۲ اس مناسب است، پکیج عکاسی مناسبی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد.

از سایر مشخصات دوربین این گوشی می‌توان به فلاش ال ای دی، HDR و حالت پانوراما اشاره کرد، همچنین حداکثر کیفیت فیلمبرداری با دوربین اصلی نیز فول اچ دی بوده که با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه لحظات شما را ضبط می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی نوت 12 s + مشخصات و بررسی Redmi Note 12S

ارزش خرید نوت 12 S

اگر قصد خرید گوشی دارید و به دنبال یک محصول میان رده با امکانات مناسب هستید، گوشی شیائومی نوت 12S یکی از بهترین انتخاب‌های شما در این بازه قیمتی خواهد بود. شاید هیچ نوآوری خاصی چه از لحاظ ظاهری و چه مشخصات فنی در این مدل دیده نشود، اما با این حال امکانات بسیار خوبی را دریافت خواهید کرد.

اگر دوربین گوشی اولویت شما برای انتخاب است، گوشی نوت ۱۲ S یک پکیج کم‌نظیر در بین میانرده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و لنزهای ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی و ۱۶ مگاپیکسلی دوربین سلفی شما را شگفت زده می‌کند. در بخش باتری هم شما یک باتری با شارژدهی بالا در اختیار دارید که در کمترین زمان ممکن شارژ می‌شود. سخت افزار و نرم افزار این گوشی نیز قابلیت‌های بسیار خوبی را چه در اجرای انواع برنامه‌ها و چه بازی ارائه می‌دهند و به طور کلی این مدل را برای استفاده روزمره مناسب می‌سازند.

قیمت نوت 12 S

۱۲۸-۶؛ قیمت از ۸,۰۴۹,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۸، قیمت از ۸,۱۶۵,۰۰۰ تومان

کد خبر 787428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحیم آذری IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    12 2
    باسلام. بنده اخرهای سال گذشته خریدم و کلا راضی هستم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    12 4
    من دارم از این گوشی استفاده میکنم راضی هستم گوشی خوبی با کیفیت عالی است
  • سینا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    9 2
    عالی
  • محسن IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    14 1
    سلام ارادت . من حدود ۸ ماهی میشه نوت ۱۲s خریدم ۲۵۶ رام۸ البته اون موقع اوایل اومدن این گوشی به ایران بود و ۹ملیون و۱۰۰ خریدم ولی کاملا راضی هستم بازی های سنگینی دارم که لگ که ندارد هیچ خیلیم روان اجرا می‌کنه هیچ مشکلی تاالان ازش ندیدم دمشون گرم بااین گوشی که تحویل بازار دادن 🤳🏼📱🔋
  • آید نوری IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    9 4
    گوش جدید میخام
  • ۰۹۹۶۳۷۷۰۶۳۷ IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    13 8
    احمد
  • بهرام US ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    17 5
    گوشی خیلی خوبی هست