لزوم توجه جامعه به بحران پیری جمعیت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه قریشی با اشاره به آغاز روند پیری جمعیت در کشور گفت : با واقعیت و پدیده بحرانی پیری جمعیت روبه‌رو هستیم و کشور در خطر است و جامعه، خانواده‌ها و افراد باید در فکر باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امروز _جمعه شانزدهم شهریور_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ارومیه با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: خداوند این ماه و میلادهای موجود در آن را بر مسلمین مبارک گرداند و بتوانیم موجبات رضایت پروردگار را کسب کنیم.

وی افزود: در ماه محرم و صفر نزدیک به سه میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین از ایران اسلامی شرکت کردند و نزدیک به ۷ میلیون زائر نیز در پایان صفر به زیارت حرم امام رضا (ع) رفتند و این آمار جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: این موضوع نشانگر عشق و محبت ملت ایران به امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: باید به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف از سوی هیئات مذهبی و مسئولان متولی در ایام محرم و صفر سال آینده باشیم.

وی با اشاره به قطعی برق یادآور شد: زندگی ما توأم با اسراف شده است و حتی حدود ۳۵ درصد محصولات کشاورزی ما نیز به بیرون ریخته می‌شود و یک سوم اسراف می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: فقط در حوزه آب شرب دو برابر اروپا مصرف داریم و گاز مصرفی کشور نیز نصف کل اروپا است و سه برابر سرانه مصرف جهانی مصرف داریم و کسانی که ریخت‌وپاش کنند همراه شیطان هستند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: با یک آمار بهت‌آور در حوزه مصرف‌گرایی در سطح کشور روبرو هستیم و قدر نعمات خداوند را نمی‌دانیم و باید هرکس در زندگی خود مواظبت کند.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به پیری جمعیت افزود: با واقعیت و پدیده بحرانی پیری جمعیت روبه‌رو هستیم و کشور در خطر است و جامعه، خانواده‌ها و افراد باید در فکر باشند.

وی عنوان کرد: باید جمعیت کشور افزایش پیدا کند و اگر جامعه‌ای پیر شود از تعالی و پیشرفت جا خواهیم ماند و کشور افول خواهد کرد؛ نزدیک ۵۰۰ هزار سقط جنین در کشور به صورت سالانه انجام می‌شود و باید مسئولان در این خصوص برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 787359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.