۹۵۰۰ کرمانشاهی‌ در پویش «نذر خون حسینی» شرکت کردند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ۹۵۰۰ کرمانشاهی در پویش «نذر خون حسینی» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر خون اهدا کردند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد اهدای خون را داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مریم میرزاده امروز _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش «نذر خون حسینی» از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر، اظهار کرد: در این بازده زمانی بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه داشتیم.

وی افزود: از مجموع اهداکنندگان، ۹۵۰۰ نفر به موفق اهدای خون شدند که ۸۸۰۰ نفر از آن‌ها مرد و ۷۰۰ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به رشد پنج درصدی نذر خون امسال نسبت به و سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلی در تأمین خون و فراورده‌های خونی نداریم، اما همواره نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

میرزاده با اشاره به فعالیت پایگاه مرکزی در بلوار بنت‌الهدی، تاکید کرد: در ایام تعطیل ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ایام غیرتعطیل از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ پذیرش داریم.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای سیار خون‌گیری در شهرستان‌های تابع استان، گفت: استقرار واحدهای سیار بر اساس استقبال شهرستان‌ها متفاوت است، به نحوی که در شهرستان اسلام‌آباد غرب هر هفته یکشنبه، کنگاور هر هفته روز چهارشنبه و در ماه دو بار در سنقر و پاوه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با دعوت از هم‌استانی‌های که شرایط اهدا خون را دارند، خواست به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و در این روزهای پایانی فصل تابستان بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

کد خبر 787168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.