خواهرخواندگی کاشان-کازانلاک زمینه‌ساز تحقق منافع مشترک است

سفیر بلغارستان در ایران گفت: این قرارداد، بر مبنای اشتراکات و تشابهات دو شهر تاریخی و مهم کاشان و کازانلاک در دستور کار مسئولان دو شهر قرار گرفت و به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، نیکولینا استفانووا کونوا با اشاره به انعقاد قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک اظهار کرد: این قرارداد، بر مبنای اشتراکات و تشابهات دو شهر تاریخی و مهم کاشان و کازانلاک در دستور کار مسئولان دو شهر قرار گرفت و به امضا رسید.

وی، با اذعان به پیشینه غنی تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان، افزود: این شهر تنها گذشته پرافتخاری ندارد بلکه اکنون در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گل محمدی و فرش یکی از قطب‌های برجسته در جهان است.

سفیر بلغارستان در ایران، آثار تاریخی کاشان را نشان دهنده شکوه و عظمت تمدن و هنر در این شهر دانست و افزود: کازانلاک نیز از این حیث شهری زیبا و تاریخی محسوب می‌شود که باید با استفاده از تجربیات مشترک، این ظرفیت عظیم بیش از پیش معرفی شود.

به گزارش ایمنا، نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان با حضور سفرای دو کشور، شهرداران و مقامات عالی دو شهر در محل شهرداری کازانلاک منعقد شد.

کد خبر 786991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.