خلیج فارس میزبان دومین برج بلند جهان

امارات میزبان دومین برج بلند جهان است که ۱۰۳ متر کوتاهتر از برج خلیفه دبی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برج عزیزی که در جاده شیخ زائد دبی واقع شده است، ۷۲۵ متر ارتفاع دارد و پس از برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر، دومین ساختمان بلند جهان است. در حال حاضر دومین برج بلند جهان Merdeka ۱۱۸ در کوالالامپور با ارتفاع ثبت شده ۶۷۹ متر است.

در ابتدا گزارش شد که ارزش سرمایه‌گذاری برج عزیزی ۱.۵ میلیارد دلار (۳.۶۷ میلیارد درهم) است و قرار است در سال ۲۰۲۸ تکمیل شود. سازنده در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه تأیید کرد که این برج در مسیر تکمیل تا سال ۲۰۲۸ است و فروش آن برای آسمان خراش ۱۳۱+ طبقه در فوریه ۲۰۲۵ راه اندازی می‌شود.

خلیج فارس میزبان دومین برج بلند جهان

این بنا دارای یک هتل هفت ستاره با الهام از هفت موضوع فرهنگی، در کنار اقامتگاه‌هایی است که شامل پنت‌هاوس‌ها، آپارتمان‌ها و خانه‌های تعطیلاتی می‌شود. برج عزیزی همچنین مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مانند مراکز سلامتی، استخرهای شنا، سونا، سینما، سالن‌های ورزشی، مینی‌مارکت‌ها، سالن‌های اقامتی و فضای بازی کودکان را ارائه می‌دهد.

این برج که تنها ملک آزاد در جاده شیخ زائد خواهد بود، شامل یک مرکز خرده‌فروشی عمودی در هفت طبقه، سالن مجلل، باشگاه ساحلی و همچنین یک سکوی دیدبانی خواهد بود.

لابی هتل در طبقه ۱۱، یک کلوپ شبانه در طبقه ۱۲۶، یک سکوی دید در طبقه ۱۳۰، یک رستوران در طبقه ۱۲۲ و یک اتاق هتل در طبقه ۱۱۸ واقع خواهد شد.

خلیج فارس میزبان دومین برج بلند جهان

کد خبر 786951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.