آیین سوگواری شهادت حضرت امام‌ رضا(ع) در استان مرکزی برگزار شد

در آخرین روز ماه صفر و شهادت جانسور حضرت امام رضا (ع) آیین سوگواری امام رئوف در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) امروز _چهارشنبه چهاردهم شهریور_ در سوگ شهادت رضا (ع) به عزاداری پرداختند.

هیأت‌های مذهبی سینه زن و زنجیرزن و تشکل‌های دینی در فضایی معنوی به مناسبت شهادت امام رضا (ع) به مرثیه‌خوانی و سوگواری پرداختند و مداحان و کارشناسان مذهبی نیز سیره، شخصیت، فضائل، مناقب و خدمات امام رضا (ع) به جامعه اسلامی را تبیین کردند.

این آئین با حضور پرشور مردم به خصوص جوانان با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان مرکزی بر اساس سنتی دیرینه برگزار شد.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر اراک با برگزاری آئین عزاداری در مساجد، تکایا، خیابان‌ها و منازل با نواحی خوانی و مداحی در سوگ امام رئوف اشک ماتم ریختند.

قشرهای مختلف مردم اراک با تجمع در حسینیه‌ها و میادین و تشکیل دسته‌های سینه‌زنی و زنجیر زنی به سمت امامزاده عبدالله و آمنه خاتون (س) این شهر حرکت کردند تا عرض ارادت و تسلیتی به صاحب عزا امام زمان (عج) داشته باشند.

مراسم سوگواری شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت در اقصی نقاط مختلف استان مرکزی در طی شب گذشته و امروز با شکوه خاصی برگزار شد.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت در شهرها و روستاهای استان مرکزی، امروز در سوگ امام غریب خود جامه عزا بر تن کرده و با حضور در خیابان‌ها و راه‌اندازی دستجات سینه‌زنی، مراتب عشق و ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.

کد خبر 786924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.