بهره‌مندی بیش از ۷۰۰ بانوی شاغل از مزایای دوران بارداری

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از بهره‌مندی ۷۹۷ بانوی شاغل از مزایای دوران بارداری اعم از استراحت و پرداخت حقوق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ‌سحر، امروز_ سه‌شنبه سیزدهم شهریور_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۷۶۴ بیمه شده تأمین اجتماعی در استان از کمک هزینه ازدواج معادل ۶۱ میلیارد ریال بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت یک‌هزار و ۵۶۱ نفر از مزایای فرزندآوری و ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌مند شدند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدیه ازدواج معادل یک ماه حقوق پایه از سوی تأمین اجتماعی برای کسانی که نخستین بار ازدواج می‌کنند پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: کسانی‌که هنگام درخواست کمک هزینه ازدواج بیمه شده تأمین اجتماعی باشند و در پنج سال پیش از درخواست ۲۴ ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند می‌توانند از مزایای کمک هزینه ازدواج بهره‌مند شوند.

چراغ‌سحر با بیان اینکه از سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۷۹۷ بانوی شاغل در استان از استراحت در دوران بارداری برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: حقوق پرداخت شده به بانوان باردار در حال استراحت در ۱۸ ماه گذشته قریب به ۲۱ میلیارد تومان بوده‌است.

وی افزود: در دوران استراحت بانوان باردار که ۹ ماه به طول می‌انجامد، حقوق و مزایای افراد شاغل از سوی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

کد خبر 786789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.