دانشمندان راز قدرت قوی ترین مرد جهان را کشف کردند

جاناتان فولند استاد عملکرد عصبی‌عضلانی در دانشگاه لافبرو، توضیح داد که این عضلات سارتوریوس، گراسیلیس و سمی‌تندینوسوس در مقایسه با عضلات بزرگ‌تر و حجیم‌تر، نقشی کلیدی در قدرت ادی هال قوی‌ترین مرد جهان را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که قدرت شگفت‌انگیز قوی‌ترین مرد جهان، ادی هال، ناشی از سه عضله بلند و باریک در پای اوست و نه تنها از حجم عضلات بزرگ، این عضلات که به نام «طناب‌های نگهدارنده» شناخته می‌شوند، شامل سارتوریوس، گراسیلیس و سمی‌تندینوسوس هستند که به تثبیت لگن و ران کمک می‌کنند، مشابه طناب‌های نگهدارنده‌ای که برای محکم کردن چادر به کار می‌روند.

تحقیقات نشان داده است که این عضلات در بدن هال، به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از مردان عادی است و این افزایش اندازه در حدود ۱۴۰ تا ۲۰۲ درصد مشاهده شده است، جاناتان فولند استاد عملکرد عصبی‌عضلانی در دانشگاه لافبرو، توضیح داد که این عضلات در مقایسه با عضلات بزرگ‌تر و حجیم‌تر، نقشی کلیدی در قدرت هال دارند.

این نتایج آزمایش‌های دقیق‌تر از جمله اسکن‌های ام‌آرای و کشش‌های ایزومتریک میانه ران، نشان داده است که توده عضلانی پایین‌تنه هال تقریباً دو برابر مردان غیر ورزشکار است و عضلات چهارسر ران او نیز دو برابر بزرگ‌تر از افراد معمولی است.

این یافته‌ها که در نشریه فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است، می‌تواند نوری بر اهمیت و کارکرد این عضلات خاص بیفکند و نشان دهد که چگونه تمرین‌های سنگین می‌تواند منجر به رشد و تکامل این عضلات شود، تام بالشاو از دانشگاه لافبرو اظهار کرد که این تحقیق نشان می‌دهد همه افراد می‌توانند سیستم عضلانی خود را با تمرین و انعطاف‌پذیری بهبود بخشند.

کد خبر 786718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.