زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی فراهم شد

مدیرکل توسعه فناوری امنیت، و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه زمینه جلوگیری از جعل مدارک و تسهیل استعلام‌های تحصیلی را فراهم شده است، گفت: با راه اندازی پایگاه «پام تک» تمامی طلاعات و مدارک تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموختگان کل کشور به صورت الکترونیکی قابل استعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی صالحی در نشست خبری رویداد «پام‌تک"» که امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: این رویداد با هدف توسعه و کاربرد پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور، موسوم به «پام‌تک»، برگزار می‌شود. پایگاه پام‌تک، یکی از ۲۷ پایگاه ملی ایجاد شده بر اساس قانون "دوام" در سال ۱۴۰۱، به میزبانی اطلاعات و مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌پردازد و شامل اطلاعات دانشجویان ایرانی و بین‌المللی خواهد بود.

صالحی تأکید کرد: این پایگاه به هدف غنی‌سازی، تکمیل و پالایش داده‌ها و همچنین تبدیل اطلاعات جمع‌آوری‌شده به خدمات و سرویس‌های مختلف ایجاد شده است.

وی به اهمیت همکاری دستگاه‌های دولتی، کسب‌وکارهای خصوصی و استارتاپ‌ها در این رویداد اشاره کرد و افزود: رویداد در تاریخ ۱۹ شهریور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد و شامل سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌هایی با حضور ۴۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه داده و هوش مصنوعی است. این پایگاه بخشی از برنامه بزرگ‌تر هوشمندسازی کشور است که هدف آن ایجاد پایگاه‌های مرجع و انجام استعلام‌های برخط به‌صورت دقیق و قابل استناد است.

منبع: ایسنا

کد خبر 786643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.