عزاداری مردم اراک در سوگ پیامبر مهربانی‌ها

اقشار مختلف مردم اراک همزمان با بیست و هشتم صفر، مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را محله‌های مختلف سطح شهر برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مردم عزادار اراک امروز - دوشنبه دوازدهم شهریور - با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی و برگزاری مراسم نوحه‌سرایی در سطح شهر حضور پیدا کرده و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و کریم اهل‌بیت (ع) نمایان کردند.

سخنرانان و مداحان در این مجالس عزاداری از ویژگی‌ها و ابعاد زندگی سراسر رحمت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) برای مردم سخن گفتند و به مدیحه‌سرایی پرداختند.

مردم این دیار بعد از گذشت چند روز از حال و هوای اربعین و سوگواری در غم شهادت اباعبدالله حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها مراسم سوگواری برای پدربزرگ و برادر بزرگوار این امام همام برپا کردند.

اجتماع بزرگ عزاداران در نقاط مختلف استان مرکزی با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محلات هم اینک در حال عزاداری است.

عزاداری ایام پایانی ماه صفر به ویژه سالروز رحلت جان‌سوز پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با شور و حرارت خاص در اراک برگزار شده و در هر کوی و برزن شاهد عزاداری، پخش نذورات و احسانات و برگزاری مراسم روضه‌های خانگی هستیم.

حضور پرشور نوجوانان و جوانان استان مرکزی در آئین‌های سوگواری سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی جلوه معنوی خاصی به این عزاداری بخشیده است.

هیأت‌های مذهبی و موکب داران اراک از ساعت ۱۰ صبح امروز با راه‌اندازی قافله غم در میدان شهدای این شهر تجمع و پس از آن به سمت مصلی بیت‌المقدس این شهر حرکت کردند و با سینه‌زنی و نوحه‌سرایی، برای غربت اهل‌بیت اشک ماتم ریختند.

کد خبر 786489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.