از پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

ایمنا از پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها، غربالگری شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد، زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو، آغاز ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به نیازمندان در مناطق محروم و اعلام آمادگی ۱۲۲ کشور برای حضور در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها می‌رویم، در ادامه نیز غربالگری شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد و رشد معدل دانش‌آموزان در سه سال گذشته مطرح شده است، همچنین زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو، آغاز ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به نیازمندان در مناطق محروم و ‏‬ اعلام آمادگی ۱۲۲ کشور و ملیت برای حضور در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

با دستور رئیس جمهور ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها پرداخت شد

سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۴,۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شد.

وی افزود: مبلغ پرداخت شده بابت تسویه بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه‌های سرپایی در سال ۱۴۰۲، مطالبات طرح دارویار در فروردین و اردیبهشت، مطالبات مربوط به شیرخشک تمام داروخانه‌های سرپایی بابت بیمه سلامت و اسنادی که بیمه سلامت تا پایان خرداد به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال کرده، بوده است.

محمدی با بیان اینکه منتظر تخصیص منابع در مرحله بعد برای مطالبات داروهای بیمارستانی هستیم تا اسناد آن نیز پرداخت شود، عنوان کرد: امیدواریم متعاقب تسویه بدهی به داروخانه‌های بستری و سرپایی، پرداخت به شرکت‌های پخش و در نهایت به تأمین کننده‌ها امکان‌پذیر و گردش مالی زنجیره دارو بهبود پیدا می‌کند.

غربالگری ۶ میلیون دانش‌آموز در طرح نماد / رشد معدل دانش‌آموزان در ۳ سال گذشته

غربالگری شش میلیون دانش‌آموز در طرح نماد / رشد معدل دانش‌آموزان در سه سال گذشته

مرتضی کریمی، قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در مسیر رتبه‌بندی باید سند تحول بنیادین گام به گام اجرا شود، اظهار کرد: این سند برای دانش‌آموز و معلم و ارکان تربیت، فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری در طرح نماد شش میلیون دانش‌آموز غربالگری شدند، افزود: در این طرح سطح آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بررسی و متناسب با آن اردوهایی طراحی شده است؛ آموزش‌وپرورش به عنوان مهم‌ترین دستگاه باید مورد نظر و تاکید مسئولان مختلف قرار گیرد، به این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه مولد نگریسته شود.

قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در سه سال گذشته شاهد رشد معدل دانش‌آموزان بودیم، ادامه داد: باید متناسب با سند تحول از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حرکت کنیم؛ سنجش میزان سطح علمی دانش‌آموزان با کنکور یک آفت است، آموزش‌وپرورش باید متناسب با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه مسیر را به دانش‌آموز نشان دهد تا به انتخاب‌گری دست بزند و متناسب با اندیشه‌های مختلف راه درست را برگزیند که در این فرایند سند تحول بنیادین نقشه راه را روشن کرده است، لذا برای موفقیت باید از کارهای شکلی فاصله گرفت و به کارهای مدرسه محور پرداخت.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

کیوان پناهی، مدیر عملیات فروش ایران خودرو در برنامه میز اقتصاد اظهار کرد: در این دوره ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد که از این رقم ۵۰ درصد به طرح مادران اختصاص پیدا خواهد کرد و همچنین نتایج قرعه‌کشی اوایل هفته آینده پس از استعلام از مراجع ذی‌صلاح اعلام خواهد شد.

در ادامه مهرداد خسروی، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت با اشاره به افزایش نزدیک به ۲۰ درصدی تأمین ارز برای بخش خودروی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار امیدواری کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ شاهد شکسته شدن رکورد تولید و واردات خودرو در کشور و نیز بهبود محسوس کیفیت خودروها باشیم.

وی افزود: این خودروها به دلیل تأثیرات مثبت زیست محیطی و مدیریت مصرف سوخت در کشور، مورد تأیید و تاکید قرار گرفته‌اند و وزارت صمت در جهت حمایت از واردات این نوع خودروها گام بر می‌دارد.

از پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

آغاز ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به نیازمندان در مناطق محروم

امیر حسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه خدمات تخصصی دهان و دندان در مناطق محروم و کم برخوردار با پویش لبخند با برکت به نیازمندان ارائه می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرارگاه سلامت بنیاد برکت، ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به افراد محروم و کم‌برخوردار در مناطق مختلف کشور است.

وی افزود: با توجه به شاخص‌های حوزه دهان و دندان و هزینه‌های بالای درمانی برای محرومان، پویش لبخند با برکت با هدف ترویج و آموزش بهداشت دهان و دندان و ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف طراحی و با همکاری گروه‌های مردمی درمانی اجرایی شد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در مرداد سال جاری، چهارمین مرحله از اجرای پویش لبخند با برکت با همکاری و هم‌افزایی بیش از ۱۵۰ گروه مردمی تخصصی درمانی آغاز شده است، گفت: در مراحل قبلی اجرای این پویش، تعداد ۸۰ هزار خدمت تخصصی در حوزه دهان و دندان به بیش از ۵۵ هزار نفر در مناطق محروم کشور ارائه شده است.

مدنی عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش بهداشت دهان و دندان می‌تواند جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی و پوسیدگی دندان به ویژه در سنین پایین مؤثر باشد، در مرحله جدید پویش لبخند با برکت، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد پیشگیری از مشکلات دهان و دندان افزایش چشمگیری خواهد داشت و با استفاده از ظرفیت علمی تخصصی اعضای گروه‌های مردمی درمانی همکار، برنامه‌های خود مراقبتی و بهداشت دندان با اولویت کودکان و نوجوانان اجرایی می‌شود.

از پرداخت ۴,۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها تا زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو

۱۲۲ کشور و ملیت برای حضور در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت اعلام آمادگی کردند

همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان در سالروز پیروزی و اعلام ختم گروهک تروریستی داعش توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار می‌شود؛ پوستر همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت اردیبهشت سال جاری با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شده است.

حجت‌الاسلام علی عارفی، رئیس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت در آئین پیش همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت اظهار کرد: امروز پدیده بزرگی به نام اربعین در دنیا اتفاق افتاده که بزرگترین اجتماع دنیا با بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کننده از تمام ادیان است؛ تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر در بعد علمی و تلفیق آن با فرهنگ مقاومت یعنی تأثیر مقاومت در ایجاد اربعین و تأثیر اربعین در اتحاد مسلمین در حوزه مقاومت است.

وی افزود: اربعین از سال ۶۱ هجری قمری تاکنون اتفاق افتاده، اما اربعین به شکل امروزی که جامع و پیام‌های مختلفی دارد، اتفاق نیافتاده که این حاصل زحمات بزرگانی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت در بحث اربعین است؛ بهترین یارگیری‌هایی که در حوزه مقاومت و کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد، در همین مراسم اربعین است و تأثیر مقاومت بر اربعین بر کسی پوشیده نیست.

رئیس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت با بیان اینکه ۱۲۲ کشور و ملیت از سراسر دنیا برای شرکت در همایش اربعین و فرهنگ مقاومت در کرمان اعلام آماده کردند، خاطرنشان کرد: این همایش به پیشنهاد ستاد اربعین کشور و بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود و از ظرفیت تمام دانشگاه‌های استان کرمان استفاده کردیم و در این برنامه سهیم شده‌اند؛ همچنین در تماس با دانشگاه‌های خارجی، ۸۵ کشور جهان همراهی کردند و جزو مبلغان پوستر این همایش در کشورهای دنیا هستند.

حجت‌الاسلام عارفی بیان کرد: مقالات ارائه شده در این همایش امکان چاپ در مجلات علمی و پژوهشی نیز دارد و اساتید دانشگاه در جذب مقالات کمک کنند.

کد خبر 786430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.