هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته میهمان گیلانیان است

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته میهمان گیلانیان است و انتظار داریم دما تا روز سه‌شنبه به طور متوسط یک تا سه درجه سانتی‌گراد در مناطق مختلف استان گرم‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب _یکشنبه یازدهم شهریور_ اظهار کرد: امروز شرایط جوی در اکثر مناطق گیلان آرام و پایدار، صاف و کمی ابری بود و پدیده قابل ملاحظه‌ای از ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش نشد.

وی افزود: امروز لوشان با ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و صبح امروز دیلمان در ارتفاعات سیاهکل با ۱۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان‌دهنده ماندگاری شرایط جوی آرام و پایدار همچنان تا پایان هفته در گیلان است و طی این مدت؛ آسمان استان در اکثر ساعت‌ها صاف و آفتابی و گاهی با رشد ابر همراه خواهد بود.

سدیدی تصریح کرد: هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته میهمان گیلانیان است و انتظار داریم تا روز سه‌شنبه به طور متوسط یک تا سه درجه سانتی‌گراد مناطق مختلف استان گرم‌تر شود؛ بنابراین به شالی‌کاران توصیه می‌کنیم طی این مدت از هوای مساعد حداکثر بهره را ببرند و با خیالی آسوده نسبت به برداشت و جمع‌آوری محصول برنج از مزارع اقدام کنند.

وی گفت: با وجود اینکه تا پایان هفته سامانه بارشی در گیلان فعال نیست، اما به ویژه طی ۲ روز پایانی هفته، شرایط برای شکل‌گیری ناپایداری محلی و همرفتی فراهم است و احتمال دارد در برخی نقاط استان؛ رشد ابر و رگبارهای خفیف و پراکنده باران را شاهد باشیم که البته بارش‌ها قابل ملاحظه نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: طی دو روز آینده، دریای خزر تقریباً آرام است، ارتفاع موج حداکثر به ۶۰ سانتی‌متر خواهد رسید و برای فعالیت مرتبط دریانوردی و گردشگری با احتیاط مناسب است.

کد خبر 786424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.