۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی هزینه شد

مدیرکل مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد از هزینه بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان جهت تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان در یک سال گذشته خبر داد.

خداداد خالق‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۸۰ سایت جدید برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان در طی ۹ ماه گذشته ایجاد شده‌است، اظهار کرد: این حجم از کار در طول ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است‌.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد گلایه‌هایی از عدم پوشش و ضعف آن تن‌دهی در نقاطی از استان به‌ویژه در نقاط شهری داریم، افزود: در دوار گذشته در شهرهای بزرگ استان به‌جای پوشش جامع ارتباطی از دکل‌های مخابراتی با ارتفاع ۲۰ متر استفاده می‌شد که با در ۹ ماه گذشته با استفاده از ۱۰۰ سایت جدید ارتباطی طرح جامع ارتباطی را در شهرهای استان آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اجرای ۶۰ سایت در زمینه فیبر نوری و دیگر زیرساخت‌های ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال‌جاری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده‌است.

وی تصریح کرد: شاخص‌ترین پروژه با مشارکت شرکت مخابرات ایران نهضت فیبر نوری تحت عنوان طرح «نجما» است، این طرح به ما این امکان را می‌دهد تا اینترنت پرسرعت در قالب «Ftth» را به خانه‌های مردم ببریم.

خالق‌پناه خاطرنشان کرد: هشت زون فیبر نوری در مرکز استان اجرا شده‌است و در دیگر شهرهای استان نیز این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان در طی ۹ ماه گذشته در زمینه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان در بخش‌های مختلف اعم از خرید تجهیزات و اجرای پروژه‌ها هزینه شده‌است و در روزهای آینده هفت سایت جدید جهت تکمیل، توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در شهر یاسوج ایجاد می‌شود.

کد خبر 786364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.