اوج‌گیری تلفات تصادفات در ماه آخر تابستان / مرگ روزانه ۴.۴ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اوج‌گیری تلفات تصادفات در ماه آخر تابستان گفت: در شهریور سال گذشته (۱۴۰۲)، ۱۳۷ در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۴.۴ نفر است.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بررسی‌های صورت گرفته در آمار حوادث رانندگی پنج سال گذشته (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) نشان می‌دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق می‌افتد، به نحوی که مطابق آمارهای موجود، حدود ۱۰ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته تنها مربوط به ماه شهریور است.

وی افزود: طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به طور کلی ۵۴۱۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۵۶۵ نفر تنها در ماه شهریور جان باخته‌اند و در مدت این پنج سال، کمترین آمار مربوط به شهریور ۱۴۰۰ با ۹۳ نفر و بیشترین آمار تلفات تصادفات مربوط به شهریور سال گذشته با ۱۳۷ فوتی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس این گزارش و مطابق آمارهای موجود، تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهریور از ایام نوروز که با افزایش حجم سفرها مواجه هستیم نیز بیشتر است و به عنوان نمونه در شهریور سال گذشته (۱۴۰۲)، ۱۳۷ در حوادث رانندگی جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۴.۴ نفر و این در حالی است که آمار تلفات نوروز همان سال ۵۷ نفر یعنی روزانه نزدیک به ۱.۷ نفر بوده است.

فیروزبخت ادامه داد: بنا به آنچه آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد، فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور، پرتصادف‌ترین و در نتیجه پرتلفات‌ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در پنج سال گذشته ثابت بوده است.

وی گفت: بر همین اساس با توجه به قرار داشتن در ماه شهریور و تعطیلات این ماه، توصیه می‌شود افراد در صورت انجام سفر، نکات ایمنی و توصیه‌های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی، سفر خوشی را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند.

کد خبر 786276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.